Onsdagen

Tillägnat Carina (Svenska 2)

Jag har glömt berätta det viktigaste - jag var till Falun i onsdags!
Satt i skolan på förmiddagen och passade på att kolla på blocket efter en frysbox som jag varit på jakt efter ett bra tag, hittade då en annons där de sålde två frysboxar i Falun. Stod bara 100kr, och jag hoppades att de kostade 100kr/st. och att de inte hade glömt skriva pris på den större.
Skyndade mig att ringa i alla fall, då gamla frysar brukar bli sålda fort.
Och den var kvar! Lycka!

Jag har ju dock ingen fungerande bil så då kom problemet hur jag skulle få hem den. Meddelade säljaren att jag skulle hämta den så fort jag fått tag på en bil att låna, då hon ville bli av med den så fort som möjligt.  

Blev så uppspelt av detta att jag inte klarade av att sitta i skolan, började gå hem istället och fixa med lån av bil och hitta bärhjälp/sällskap. Säljaren ringde upp igen också och sa att en annan hade ringt som ville ha bägge frysarna, de skulle komma vid 18 så då var jag tvungen att hämta innan 18 för att ha chansen att få köpa!
Men! Hittade både bil att låna och sällskap att få med mig, släp lånade jag på macken, är fortfarande anställd som behövsanställd och då kan man fixa personalrabatt på att hyra släp!

Skyndade mig att steka fläsk och potatis till lunch och drog iväg sen. Frysen är gammal och rostig på ytan (stått i en carport, men rymmer 460 liter!
Kommer kunna ha hur mycket hundmat som helst! Kanske kan få tillbaka "min" frys i köket också?
Passade på att åka in på Arken och köpte Vom och Hundemat till katterna, nu är det slut på äcklig burkmat som luktar fan, färsk kött ska de vara! De skulle tydligen ha Mush där också (som är färdigmald BARF, man brukar även kalla de fuskbarf/nybörjarbarf) men frysen hade gått sönder så de väntade på en ny, synd, jag har aldrig köpt mush! Smidigt att ha en korv med sånt om man har hundvakt så de slipper slappa med blodigt golv osv.
Sedan var jag ju tvungen in på Citygross också, eftersom VoH är utformat för hundar så måst man tillsätta taurin om man ska ge det som kattmat, då katter inte kan bilda det på egen hand på samma vis som hundar, katters naturliga bytesdjur innehåller dessutom mer taurin så de har större behov av det naturligt också. Taurin finns mest koncentrerat i hjärta, och jag vet att de brukar ha det på CG. Eller ja, CG är bäst på billigt, roligt, bra och fräscht SVENSKT kött överhuvudtaget.

Fyllde en hel kundkorg med hjärtan av diverse slag, plus att de hade några lammben billigt, plus en godisbit till mig själv, känns alltid lika normalt!

Blev en sen kväll, först få in frysen i garaget, lämna tillbaka släp och bil och sen dela upp köttet jag köpt.

Var en rolig dag i alla fall! Jonas är lika knäpp i huvudet som jag så det var roligt sällskap!

Nu har frysen stått still sen i onsdags kväll så ikväll ska jag slå igång den :) Ramlar köttbitar ur frysarna inomhus när jag öppnar dörrarna så de ska bli skönt att kunna flytta lite kött imorgon! Sen är de älgjakt nästa vecka, blir gött med gratis hundmat, plus att jag får x antal kilo slaktrester av lamm från en kaninuppfödare i Tierp nästa helg. Älskar BARF! Man kan få det skitdyrt eller skitbilligt, beroende på hur mycket tur man har eller hur mycket man orkar anstränga sig. love it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback