Slapp dag

Blä, idag har det varit en riktig skitdag.
Hade tänkt gå upp vid 9, som jag tänkt hela veckan. Men när fan vaknade jag? Jo, halv ett! Fyfan, tar den här tröttheten aldrig slut?
Jag har tillochmed dragit upp persiennerna inne på mitt rum, för jag tänkte att då vaknar jag väl på morgonen när de blir ljust, men nej då, inte jag inte! Jag sover oavsett om det är kolsvart eller om solljuset flödar inne i rummet, fyfan. Jag vill inte sova bort dagarna! Herregud, nu när det är ljust så få timmar om dygnet så vill man ju vara vaken de timmar det är ljust, men men får inte så många ljusa timmar när man vaknar efter tolv varje jävla dag. Usch..


Winnie vallar Oskar igår ;)


Barbie fick ju städat häromdagen iallafall, och Oskar fick rasta sig i hagen under tiden. Barbie fick sitta i transportbur under tiden, ville inte släppa ut henne i hagen när hon är högdräktig. Man avr vlvaktad av Winnie undertiden :)
Kompostgallren är så sneda och krokiga pga att Winnie krachat in i dom i sin jakt på pinnar, som tur var så var det inte kaniner i hagen då ;)

Kul med vinter när man har kaniner! Här har hela kortsidan fryst ihop, men kiss, bajs, spån och hö. Och vatten då. Barbie tycker om att slita i mat och vattenskålarna..

Igår kom jag iväg på promenad iallafall! Jag och Karro var iväg och gick en vända, vår vanliga vända runt träkol och järnvägen. Jag undrar när fan Winnie börjar löpa också? Har tyckt hon varit på G ända sedan jul, men inte fan har hon löpt något? Igår var Lotus jättedryg på henne och gick å luktade överallt, och hon drog på läpparna, till sist sa hon ifrån. Men Lotus förstod såklart inte det ändå, hon luktade ju tydligen gott! Haha, knäppa hundar.


sniff sniff..

Det har ju blivit lite varmare ute, bara runt -15, så det var riktigt skönt att vara ute och gå :) Var bara i slutet som fingrarna började frysa till is, men bättre att man dryser efter 1 timme istället för 3 minuter..

 
Winnie och Lotus ute i vintermörkret :)

Fick hem en piercing från tradera häromdagen, eller tre stycken, men denna stoppade jag i. Härlig!

Inte helt läkt piercing, därav konstig färg. Jag stör mig på att jag har så stor mage? Den är inte fet, absolut inte, men stor, uppblåst typ? Jag ser fan gravid ut, haha. Tur att den har sett mer eller mindre gravid ut ända sedan högstadiet, annars skulle jag gå och bli orolig, mohaha.
Detta är dessutom framifrån, tänk hur den ser ut från sidan, haha.

Imorse, eller ja, när jag hade vaknat och orkat mig ut och rasta Winnie, så fick kaninerna morötter och vatten, och hö de som behövde. Barbie och Oskar fastnade på bild :)


Barbie sugen på morot :)


Oskar också, hann få en bild på honom bara, innan han ryckte åt sig hela moroten, stark kille ;)

Jaja, nu har jag fått till ett inlägg iallafall. Nu ska jag nog dra till karamellfolket och köpa vanilla coke och lite godis. Jag måste ha något att trösta mig med när jag inte snusar eller röker längre. Tredje dagen, yey!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback