Kaninplanering

Satte mig och skrev en liten planering, och räknade ut att om jag räknar med hanen från Johanna, och honan från Veronica i Finland, och mina tre honor i nuvarande kullen, så kommer jag ha 4.7. Dvs 4 hanar och 7 honor för er oinvigda. Dock har jag ju tänkt sälja 1 el 2 honor i kullen när de blivit lite äldre och jag bestämt mig för vem jag ska ha kvar, så då blir det 4.5. Så ska jag ha en hona eller hane från Anna?! Jag har ju mest honor, men det är ju bra att ha fler honor än hanar, så jag vettefan hur jag ska göra!
Måste tänkas över...
Jag "märkte" de två jag tyckte var finast med bläck i nacken (vi hade bläck lättillgängligt eftersom vi märkte min kull + hennes två i öronen) så vi får hoppas de sitter kvar, haha. Jag har då iallafall massa bläck kvar på händerna och runt nagelfästerna.. 

För er oinvigda, 1.0 betyder hane och 0.1 hona, 1.1 = 1 hane 1 hona. Resten får ni lista ut själva :P 
Dock känns det som att jag glömt någon kanin.

Menmen, nu blir det mer nördande, jag och Sara ska dra till Byggshopen och kolla på lite byggnadsmateriel, så att jag kan räkna ut storlek (bygga med så lite spill som möjligt) och kostnad. Sedan ska vi se om jag tar mig iväg imorrn och kan handla, om jag hinner göra burritningar ikväll vill säga. 

Men medans jag väntar på Sara kan jag leka ännu mer nörd och skriva en lista på alla avelsdjur/ungdjur!

Oskar, blå 1.0
Barbie, blå 0.1
Eskil, svart 1.0
Ussi, viltblå 0.1
Brünhilde, svart 0.1
Tora, viltgrå 0.1
Tara, viltblå 0.1
Tova (ej säker på namnet än :P ), viltgrå 0.1
Lupus, viltgrå 1.0
från Johanna, blå 1.0
från Veronica, svart 0.1

Elva stycken, känns dock som att jag glömt någon? Jaja, det visar sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback