Måndag

Ber om ursäkt för dålig uppdatering! Men igår mådde jag som ett svin rent ut sagt, och denna dag blev inte vad jag tänkt mig. Hade ont i jävla gallan/levern eller vad den nu är jag har ont i igår kväll, så Karro fick sova kvar här så att jag skulle ha någon här som kunde ringa ambulansen ifall de blev värre.. Hon var så snäll och passade upp mig hela kvällen med att gå och värma vetekudden till mig, en riktig vän! 

Sedan idag vaknade jag inte förrän halv två. Ångest för att vakna så sent först och främst, men jag behövde verkligen sovmorgon, inte sovit ordentligt på hela förra veckan.. Karro fixade kaffe, så vi slängde i oss varsin kaffekopp innan vi drog ut med Winnie i skogen, för hon hade ju inte varit ut sen jag kom hem från jobbet igår, typ halv elva-elva. Hon hann både kissa och bajsa men vi hade tänkt gå länge, men se där, de fick vi inte. Då ringde Patrik till Karro i panik, då hade han hittat en måsunge som hade ramlat ned från något fågelbo utanför badhuset, som de tänkte slå ihjäl med en sopkvast, för ungens föräldrar var tydligen helt galna och attackerade folk. Men de gick inte Patrik med på! Så ja, de var bara att halvspringa ut ur skogen, bli upphämtade av Patrik, hem till mig och hämta några handdukar, småsprutor + att vi slängde med oss lite mat, sen drog vi hem till Patrik i Duvnäs.
Så här nedan ser ni vad jag pysslat med idag:
Vi fixade en liten låda åt honom med halm, och så har han fått hårdkokt äggula blandat med vatten som vi sprutat ned i halsen på honom.  Sedan har han fått lite uppblött bröd nu ikväll. Ska fixa bättre mat, men detta var bättre än ingenting. Vi tycker att detta alternativet är bättre än att han skulle bli mosad med en sopkvast...

I morrn ska han/hon få fisk, får se vad han tycket om det :) Sedan ska Oskar få flytta in hemma hos Patrik så att Äggbert kan sno hans bur så länge, den är bra med tätt galler så han inte kan ta sig ut. Men det fixar vi imorrn, han har en stor flyttlåda nu, de funkar så länge, bättre än ingenting! Vi får se om han lever imorgon överhuvudtaget.
Jag och Karro hann med att laga mat och rabarberpaj också, sedan drog vi och metade, första gången jag fixar på flera år! Syftet var förståts att fixa mat till Äggbert. Tyvärr fick vi ingen fisk, men hundarna fick bada iallafall, de fick sällskap av en annan hund en vända också. Tyvärr hade mitt kamerabatteri dött då, så jag hade inte med kameran. Men lite fina bilder på en rabarberätande Lotus och en fin Winnie fick jag iallafall
Winnie fick ett ryck och sprang runt hela gården fort som en whippet, och vips, helt plötsligt hade hon tagit sig ut från staketet nånstans och sprang ute på vägen. Snabbaste sättet att få henne över tyckte jag var att lyfta henne, så idag har jag styrketränat lite! Och ja, jag var jättesnygg idag, haha.

Mums med rabarber
Vackra flickan!

Karro kastar rabarber
Fina Lotus!
Nu ska jag slänga vetekudden på uppvärmning och slänga mig i duschen en vända, kletade in hela kroppen med djungelolja när vi var nere vid älven, myggen kom i stora svärmar! Men djungelolja funkade jävligt bra måste jag säga. Hade en stor svärm med flera hundra mygg på ett ställe, men de satte sig inte på mig. Har inte fått ett enda myggbett i år!

Nu har jag slut på schampoo också, så nu ska jag börja med en No Poo-kur igen. Saknar mitt hår hur det var för drygt ett år sen när jag höll på sist. Nu ska jag få fint hår, våga vägra schampoo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback