Mätt och trött

Nu har Camilla precis åkt hem, vi blev riktigt mätte och nöjda!
Dock blev det lite stark, hade i både två påsar med "woksås" och sedan lite "fisksås". Tror det var den där fisksåsen som gjorde det, för den är salt som fan. Men men, jag har aldrig använt sådan förut, men tyckte den kunde vara bra att ha hemma, fisksås används ju mycket i thaimat. 

Bra att ha bara i någon gryta också för att få bra sälta! Har två kokböcker hemma som jag tänkt börja bläddra i också, "Grekisk mat" och "Mexikansk mat". Köpte dem på någon bokrea för typ 2½ år sedan, men har aldrig lagat något maträtt ur dom, haha! Så nu är det dags... Funderar iallafall på moussaka, har fått för mig att det är gott fastän jag aldrig ätit det vad jag kan komma ihåg :)
Jag och Karro var ute och gick med Winnie förut idag, gick "vanlig vägen" och in i skogen bakom skolan och sedan vid träkol, och ut på allegatan. Tränade Winnie på att gå fot, lös. Och hon gick lös hela vägen! Jag blev hur jävla stolt som helst! Det var en gång när en kvinna kom på cykel som hon ville springa efter, men jag sa till henne precis när hon tog ansats, och hon kom tillbaka direkt. Sedan träffade vi på Patrik och då var hon nästan på väg mot honom, innan han fick en uppmaning av Karro om att han inte skulle ropa på henne :P  Då hade hon full fokus på mig igen :) Sedan svängde vi in vid triangeln för att slippa den "värsta rusningen" på allegatan, inte bra att ta för mycket i början, bäst att ta det i små steg så att man blir nöjd och peppad varje gång :) Men som sagt, SÅ jävla stolt över min tjej! Jag har sagt det förut och säger det igen, min tjej ska bli världens duktigaste hund!

Satt och läste igenom lite regler för träningslydnad idag också så att jag vet vad som gäller ungefär också, så nu ska vi börja smygträna lite :) Måste inhandla en apport också, och det tror jag blir svåraste biten, att få henne att gripa apporten. Hon är ju pinn- och bollgalen så griper gör hon ju, men hon släpper direkt hon kommer fram till mig. Har ju en kampleksak så jag har försökt kampa lite med henne, men nja, hon förstår inte riktigt det där med att gripa medans jag håller i samtidigt. Hon blir förvirrad och börjar skälla istället, så vi har inte tränat så mycket med kampen ännu. Som sagt, bättre att ta det i små steg och bli nöjd än att ta stora och det går åt helvete :) 


Parade Oskar och Brünhilde nu ikväll också! Jag och Camilla var ute på balkongen och rökte och jag berättade lite om kaniner osv, skillnad på dom tyska och svenska (och hon verkade faktiskt intresserad, trodde inte Camilla var intresserad av kaniner, haha) osv, och då sa jag att jag ska para O och B någon dag. "Varför inte nu?" fick jag då som en fråga. Och ja, det var en jävligt bra fråga. Så då blev Brünhilde insläppt till Oskar!
Och de fick till en lyckas parning iallafall, och tror han träffade rätt också, för hon var inte så kladdig runt könet utan inuti, så det såg bra ut! Så nu blir det förhoppningsvis ett gäng svarta bebs om cirka 30 dagar :) Minst fyra hoppas jag på! Så att jag kan ställa dem i Klass D på Dala-Expo.

Stackars Oskar blev helt utslagen, låg och bara flämtade i några minuter efter, jag kunde putta på honom och han var 100% avslappnad, haha. När jag parade honom med Barbie i vintras så svimmade han ju av någon minut, haha. Kanske inte är hans grej riktigt? :P
Tog ett kasst kort med mobilen iallafall. Här var han hyfsat "pigg", innan låg han på sidan och var som sagt helt slapp, Camilla trodde han dog, haha.
Nu ska jag ut med Winnie en vända (eller okej, lite surfande på internet först, ska glo på Ikeas hemsida efter en större byrå att ha bredvid min lilla) och sen sova, så jag kanske kommer upp i hyfsad tid för en gångs skull :) Eller ja, imorse vaknade jag ju typ halv nio, men då orkade jag ju inte riktigt vara igång något :P
Fan vad drygt om jag skulle börja få gallstensanfall, om det nu är det. Fan, inte nog med jävla fibromyalgin. En fucking jävla tjugoåring med fibromyalgi och gallstensanfall? Jag känner mig som åttio, fyfan.

Btw, ska lägga mig och läsa nya Allers innan jag somnar. När Camilla såg att jag prenumererade på Allers sa hon "jävla tant". Haha, ytterligare en sak att lägga till i Jag känner mig som åttio-listan. Jaja, de har intressanta artiklar, tips och trix. Och recepten ser goda ut! Haha, tant!

Kommentarer
Karro säger:

Hahaha, jag tänkte också "tantvarning" när du sa att du prenumererade på Allers :P

Och du ska verkligen vara stolt över dig själv och Winnie, att du fått sån fin pli på henne!



Puss och Kram

2010-06-03 | 13:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback