Snurrig

Har suttit och kämpat och tänkt ett bra tag nu, har till och med släpat hit Karro som hjälp, men nu börjar det ordna upp sig i skallen! Räkna matte var flera år sedan...
Skippar byggshopen i Vansbro, de hade så dumma mått på skivorna så det var svårt att måttanpassa, plus att byggmax i borlänge hade skivor som var både större och 137 kronor billigare styck. Och ja, 137 kronor per skiva blir en hel del när man ska ha 14-15 skivor :) Men sedan tänkte jag om så jag fick det ännu billigare. Fick tipset av en uppfödare att köra på OSB-skivor istället, ska funka precis lika bra! Men de kostar 129kr på byggmax istället för 199 som plywooden kostar. Så det ska jag satsa på nu. så jag har räknar ut att med både OSB-skivorna och reglar så kommer det gå på 2532.88 kronor! Inte så illa för 14 burfack!
Men det blir nog lite mer, ska nog ta någon/några mer skivor så att jag har extra, ifall jag klantar mig och gör fel på någon, plus några extra meter med reglar, för jag kanske har tänkt fel inne i min skalle också... Men nu vet jag vad jag minst behöver iallafall!
Sneakpeak på vad jag sysslar med i 3 timmar nu
Och en ritning på buren i paint, ej skalenlig eller måttanpassad ritad på frihand, men man ser ungefär hur den ska se ut! Det är inga ben på bilden heller, burarna kommer ha 50cm ben.
där det är "öppet" kommer dörren att vara.
Nu är jag riktigt trött och slut i huvudet, ska dölja Karro en bit på vägen sen ska jag slänga mig i säng, ska upp 8 imorgon bitti så jag hinner ut med Winnie + äta frukost innan vi drar iväg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback