Trött

Trött och slut efter en lång men helt underbar dag! Gick upp 5.30 och drog till jobbet. Eter jobbet var det bara att byta om, rasta hund, packa kaniner osv och sedan dra iväg till Anna i Mockfjärd! Där blev det planering av kanindag, nu vet vi ungefär vem som ska fixa vad och hur vi ska lägga upp det. Sedan blev det lite tittande på kaninungar. Anna hade ju blå ungar som såg jättesnygga ut, men jag kunde inte bestämma mig om jag ville ha en hona eller hane.. Måste sätta mig och göra kanin- och avelsplanering så fort som möjligt! Ska ju köpa in lite olika djur i sommar, och vette fan om jag behöver honor eller hanar mest. Imorrn ska jag till byggshopen och kika på material till kaninburar också, så jag kan göra ritningarna med så lite spill som möjligt.  Det är inte bara att vara kaninuppfödare! Det är krångligare än vad man tror.. Men jävligt kul dock.

Jag kan heller inte sluta förvånad över hur otroligt underbara kaninfolk är. Jag vet inte om det beror på att vi har samma intresse eller om det är en speciell sorts människor, men i stort sett allt kaninfolk är så lätt att komma överens med och tycka om, även om man bara träffat varann några få gånger så är det som att man alltid känt varandra när man träffas. I love it! 

Jag köpte nya skor häromdan, sådana där fula med rund sula (slänger in en bild nån dag), och de är så lätta att "tippa" med eftersom sulan är så tjock, så jag vettefan om jag vrickat fotleden, har snubblar några gånger på jobbet med de där skorna, och nu är min ena fotled svullen och gör ont. Härligt! Jag som aldrig brukar bli varken svullen eller få blåmärken är fascinerad och rädd på samma gång. Jaja, de går nog över! 

Nu ska jag färga håret i någon röd-lila nyans, sen blir det sängen, somnar snart sittandes..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback