Skitgrejer!

Började och skruva och greja för att förlänga lampsladden till ena sänglampan, men de gick åt helvete! Först gick det inte att ta isär och koppla om kontakterna inuti strömbrytaren, så då drog jag till konsum och köpte en ny. Nu när jag har satt fast den långa sladden i själva lampkontakten, ha, då upptäcker jag att man inte kan ta isär själva stickkontakten, utan den är fast. FAN! Jag som tänkte köpa en extra stickkontakt på Konsum "ifall att" men sen sket jag i det. Helvetes jävla skit! Jaja, får fixa det i morrn istället.
Dock funderar jag på om jag kan använda sladden som jag köpte, den är mycket tjockare än den som satt på lampan, själva "lampsladden". Men kablarna inuti är ju lika, det är bara själva plasten som är tjockare. Men nej, jag är ingen elektriker, men lite allmänbildad är jag! Tror dock jag ska fråga brorsan först, för säkerhets skull, han är ju elektriker i allafall. Eller mamma, hon kan det mesta. 

Jaja, kul jävla elektrikersnack! Men nu vet ni vad jag pysslat med i några timmar.
Innan dess hann jag hänga upp taklampa i sovrummet och köket. Sovrummet var då inte det lättaste! Taklampan hänger ju mitt över sängen, och jag nådde inte upp till taket när jag stod i sängen, så jag fick balansera en pall på madrasserna, haha. Men de gick! Nu har jag bara den andra lampan i vardagsrummet kvar, men den ska jag ta tag i strax. Ska koppla in stickkontakten i den först, sedan är det bara att hänga upp!
Sedan ska jag skruva gardinstänger som ett tok! Och ÄNTLIGEN få upp lite gardiner! Dock har jag bara ett par som är färdigt, köpte tyg till sovrummet på Ikea, så det får jag väl ta tag i någon dag... Så mycket att göra, och så lite lust och ork! Menmen, någon gång blir det gjort iallafall :) 


Bjuder på en hoppbild på Winnie från igår iallafall, vi smygtränade lite agility över stockar!
Slänger in en bild på mitt nya inköp också, så här såg jag ut när vi var ute och gick/tränade igår! Köpte en "godispåse" att hänga i bältet/byxlinningen på Arken Zoo borta vid Bergvik i fredags, så jävla smidigt! Man slipper krångla upp godis ur fickan! Plus att att det finns en liten ficka fram där man får plats med klicker/bajspåse eller liknande (min mobil får plats där tillochmed) plus en ring där man också kan hänga fast klickern, så jävla nöjd!
Så igår var jag rejält utrustad! Godispåsen, klicker och smidiga arbetsbyxor! Satte kopplet runt midjan så hade jag det ur vägen också. Inte så jävla snyggt, men bekvämt och smidigt :) 

Ne, nu ska de skruvas lite!

Kommentarer
Madde säger:

Härligt inköp Lina! Dem där är toppen bra! Roligt att du tjuvtränar agility. Blir sååå glad =)

2010-06-02 | 08:39:04
Lina säger:

Ja, jag är skitnöjd med den! Hade velat haft den liiite mindre, men den andra som fanns var skitliten, så då hade jag väl fått plats med 10 frolics i kanske, haha. Denna kostade bara 79 kronor, så jag blev skitnöjd. Billigt och jättebra!

2010-06-02 | 10:16:06
Bloggadress: http://linamoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback