Livet är gött!

Ah, så härligt det är med hus nu.
Jag har kikat på trädgårdmöbler lite hä roch där, men inte hittat några jag tyckt om. Jag gilalr inte armstöd på utmöbler, så drygt att krypa upp i stolarna eller så måste man dra dom 2 meter bakåt typ så man ska kunna krångla sig in.

Men sedan kom jag på en idé, min morfars utemöbler! Han gjorde dem åt min mamma när min morbror fyllde 40, sedan stod de i hans snickeri ända tills hans dog 96, då tog mamma hem dem. Sedan dess har de stått i en lillstuga på gården eller på lillstugans veranda, förutom en sommar då de stod ute på gräsmattan utanför lillstugan. De är så fina, stora och rejäla gjorda av smala ribbor typ, och INGA ARMSTÖD! retas.gif Frågade mamma om vi inte kunde få dem, och hon använder dem inte så hon tyckte hellre att vi kunde ta dem glad.gif Så så blir det, vi ska ha min morfars handgjorda utemöbler som är 21 år gamla och som nya glad.gif
Behövs lite slipning och ommålning bara, då de blev lite fula i färgen efter den där sommarn de stod ute.

Är så glad nu, var till huset förut och hängde upp en tvätt och slängde in en ny, satt på VÅR veranda och tog en cigg och tänkte att livet är så underbart just nu happy.gif

Och i juli får jag hem Eskil! dreggel.gif

Kommentarer
Tobias säger:

Hej, inte förrens nu har jag tagit mig tid att läsa din blogg, med en tår rinnande längs med kinden skriver jag detta. Saknar dig så otroligt mycket flickan min. :'(

2008-08-05 | 03:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback