Min plan och dröm

Nu när jag är singel och ensamstående så har jag funderat på hur jag vill ha min framtid, utan att ta hänsyn till någon annan.
Och nu har jag en plan, och en dröm om hur min framtid ska bli.
Först och främst så ska jag få klart skolan och körkortet.

Sedan ska jag försöka få ett jobb i Norge. Om jag har tur och får ett lika välbetalt jobb som min storebror har  så ska jag först och främst betala tillbaka det jag är skyldig min bror (lånat av honom till hyran nu när jag går i skolan, så jag överlever), sedan så har jag tänkt försöka spara 15 i månaden. På tre år har jag då fått ihop 540 tusen.
Det får man ett väldigt fint hus för här i bygden!

Men sedan gav mig min farbror en väldigt bra ide för någon vecka sedan. Han frågade om inte jag skulle vilja ta över min farmors hus i framtiden.
Ja gud, det vill jag verkligen!

Jag vet dock inte om han menade att jag skulle få det, eller köpa det för en billig peng. Kan då inte tro att han tar något överpris iallafall.
Åh, härliga Äppelbo. För er som kommer ihåg så bodde jag i det huset första året jag gick i gymnasiet, tillsammans med min farmor aug-nov tills hon åkte in på sjukhus och senare dog i januari. Hon blev 92½ år gammal.

Jag trivdes verkligen i det där huset, så därför känns det så bra att ha blivit erbjuden detta. Då kan jag gå och smida planer i flera år, utan att ha någon press på mig. Istället för att nöja sig med något hus som finns till salu den dagen det blir dags att köpa hus, för så överdrivet stor är inte kommunen, och så många hus finns inte till salu. Hos den lokala mäklaren brukar det finnas 10-15 hus till salu, och då gäller det hela kommunen, alltså utspritt på alla fyra byar.

Och jag har redan smitt planer för mitt hus. Det är en liten veranda nu, men jag vill ha en stor. Min lillebror som utbildar sig till snickare får såklart hjälpa mig med all renovering.
Sedan har jag planer på hur man ska bygga om hela köket, kanske slå ut väggen mellan köket och lilla kammaren, så man får ett jättestort kök. Jag har alltid velat ha fullstor kyl och frys bredvid varann, så det ska de då få bli. OCh diskmaskin, det har jag aldrig i hela mitt liv haft. Det jag älskar mest i hela köket som det är nu är att det är ett stort gammaldags skafferi, som man kan gå in i. Mys!

Sedan ska såklart uthuset/bodarna byggas om helt helst, för de är urgamla. Och ett ordentligt fint kaninstall såklart!

Sedan har jag funderingar på att ha några får, för en vallande BC har jag alltid velat ha. Lämpligt nog så finns det en Bordercolliekennel i Äppelbo nu...

Åh, så många planer, kan nog inte ens skriva ned alla. Om jag får köpa huset billigt så kan jag ju tillochmed köpa det medans jag jobbar i Norge, och renovera det under tiden på helgerna/veckorna när jag är hemma.

Tack till er som orkade läsa allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback