Sjuk + flyttsugen

Fortfarande sjuk. Tillbringat lördagskvällen med datorn i knät och kollat på familyguy+simpsons+dansbandkampen. Nu går det nån rysare eller liknande på sexan, men jag ska snart överge tvn och gå och sova tror jag.
Haft ont i huvudet och känt mig allmänt förkyld idag. Jävligt förkyld.
Började dagen med en cocktail  på 4 piller. Kände mig som min morsa. Penicillin+2värktabletter+ppiller. Blir nog samma frukost imorrn om jag mår likadant. Dock sista gången jag tar penicillin, yey! Ska fan vägra käka penicillin i framtiden, fyfan vilka tio dagar de har varit. Jag har dock varit tacksam över katterna idag, de har varit så lugna och snälla. Inte ens varit dryga och luggit och gosat med mig så det blivit för varmt, eller hoppat på min mage. Men jag har nog varit läskig eftersom jag nyser var femte minut, kanske. Jaja, snälla har dom varit iallafall, annars blir jag lätt galen på Betty iallafall, som klättrar i gardiner, mördar blommor, snor saker från mig och har sig.
Orkade inte laga nån spec mat idag, så det blev stekta kantareller (lyx förvissa, bara jävligt gött och lättillgängligt och lättlagat för mig), varma koppen med svampsmak och en smörgås med salami som passerat min matstrupe idag. Och lite chipsrester imorse. Man orkar inte så mycket när man är sjuk.
Vilket tar mig in på nästa ämne. Jag tänkte köpa pizza förut, men orkade inte gå ner på byn för att sedan komma hem med kall pizza. 

Så jag har bestämt mig för att ringa på måndag och säga upp min lägenhet, och sedan ringa Vansbrohem och söka. Kikade på internet lite, och de hade en tvåa som var ledig den 1 mars, perfekt! Dessutom 300kr billigare än den jag har nu, det skadar ju inte det heller.  Jaja, vi får ju se hur det blir med allt.
Flytta vill jag iallafall. Inte bara pga pizzagrejen, utan för att det är drygt att bo här uppi överhuvudtaget. Bra, men samtidigt dåligt. Plus att jag har hört mindre bra saker. Den som vill veta vad kan fråga mig irl.


Bild fråni torsdags när jag städat kaninbur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback