Svar på tal.

Kom på en liten rolig dialog jag hade förra måndagen när jag var hos tandläkarn i Hagfors.

Först så klagade tandsköterskan på min tungpiercing:
"Jag ser att du har en sådan där piercing (med konstigt uttal)"
"Ja, det har jag"
"Du vet att sådana där är farliga för tänderna va?"
"Jo då, men jag leker inte med min som andra gör" (dock gör jag det ibland, men försöker låta bli)
"Men man kan råka bita på dem i sömnen"
"Det kanske man gör, men jag vet vilka risker jag tog när jag tog den"

Sedan kom tandläkarn in och kikade, och han kommenterade också.
"Jaha, jag ser att du har en sådan där piercing"
"Japp, det har jag"
"Du vet att tungan kan ruttna av sånadär va?"
Då blev jag lite putt och trött på allt tjat om den.
"Ja, men nu så är det över ett halvår sedan jag tog den, jag skötte om den under läkningen precis som man ska och den har läkt perfekt och har varit helt läkt hur länge som helt. Jag avr ju inte så dum att jag inte läste på lite innan jag gjorde den. Jag tror inte att den börjar ruttna på något magiskt sätt nu precis."
"Ja, jo, det kanske är sant" (lite osäkert)


Blä, blir lite trött på sådana där människor. Jag tror att tandfolket vill att man ska vara en sådand är liten fin pryd person som inte har några piercingar och och säkert inte tatueringar heller, och att man aldrig ska ha tagit en snus eller cigg i hela sitt liv (För dom har säkert inga piercingar och har säkert inte provat en snus eller tagit ett bloss i hela sitt liv)

Mina tänder och tandkött såg perfekta ut men ändå så klagade tandsköterskan på att jag rökte, det är inte bra för tänderna och tandköttet, även om jag ljög och sa att jag bara rökte på helgerna och hade smakat någon snus ibland. Haha.

Det enda negativa på besöket var att jag har tappat en tandbit som jag känt av länge. De slipade lite men den känns fortfarande, dock mindre.
Det berodde säkert på piercingen enligt tandsköterskan. Dock förstår jag inte hur det gått till, då tanden sitter långt bak och jag knappt når den med tippen på tungan.



Underbara tandläkare. Nästa år får jag betala och säkert höra en massa mer klagomål på min piercing och "helgrökning". Jippie!


Kommentarer
JinxLinda säger:

Oh fy vad jobbigt det är med tjatiga tandläkare! Vår familjetandläkare är superb, men tandhygenisten är bara BLÄ

2008-11-05 | 10:46:18
Bloggadress: http://Jinxlinda.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback