Längtan

Åh, jag vill ha hus. Pratade med min farbror idag om farmors hus, och han frågade om jag ville ha det i framtiden. Åh, fyfan, det vill jag. Dock vet jag inte om han menade att jag skulle få det eller om jag skulle få köpa det för en billig peng, men pengar som fan behövs innan jag tar över det där huset iallafall.
Det funkar ju typ ingenting. Vattnet funkar inte, avloppet funkar inte. Oljan är slut så man måste elda, men jag vet inte om pannan hade gått sönder också. Sedan är det ju inte renoverat/tapetserat sedan 70talet typ, och då blev det inte ens färdigt, så det behövs också, haha!
Ja, som sagt, en hel del behövs.

Knäpp i huvet som jag alltid är har jag redan gjort upp planer. Tänkt vad man ska ha typ för tapeter i de olika rummen, att man ska bygga ut verandan,  sätta upp staket, snika av hästhagen (där "vi" ändå äger marken om jag minns rätt) och ha några får så jag kan ha vallar-Trolle där, att riva typ uthusen, och bygga nytt  inkl garage och kaninstall, haha. Ja, jag vet jag är knäpp. Gör alltid upp sådana där storartade planer i huvudet fastän att det kanske inte går att fullfölja, så man ska inte ta de på så stort allvar, och de gör jag inte heller.
Men fyfan, så gött det skulle vara med ett hus. Jaja, i framtiden om jag har tur då, och har råd.

Låt mig då klart skolan å körkortet så jag kan dra till Norge och tjäna ihop lite pengar, please?


Jaja. Idag var jag i skolan, och efter skolan var jag in på Ekonomoen och hälsade på farbröderna och fick mig en kaffekopp. Visade dom lite bilder på släkten på facebook för dom, haha :D

Sedan när jag kommit hem så skrev Moa på MSN och frågade om vi skulle dra å sola, och visst kunde vi det. Så det blev solning, men bara för 17 kr då jag inte hade mer, tur att det är lön på fre, haha! Men nästa vecka ska vi lyxa till det och sola läääänge och prova ångbastun som finns där vid solariet, det ska bli gött, oh yes.

På fredag ska jag, Micke och Tula dra till Borlänge också. Såg att Jysk hade köksbord + fyra stolar för 1,5, och dom var fanimej snygga också. Så jag frågade Micke om han hade lust å vara chaffis, och visst fan kunde han det. sedan ska jag bju Tula på Coco Thai som tack för att hon masserat mig och ska massera mig fler gånger. Det kan bli en trevlig tripp tror jag

Tog upp älgkött ur frysen igår för att ge till katterna (det är slamsbitar, jag "slösar" inte fint älgkött på katterna, haha!) men det hade inte tinat alls i kylskåpet sedan igår så jag ställde det på bänken när jag kom hem.
Förut skulle jag ställa in det i kylskåpet igen för att ge det till katterna imorgon, jag orkar inte stå och skära kött nu ändå, då var påsen med kött borta från köksbänken!
Fan fan fan tänkte jag, nu har väl dom där terroristerna tagit påsen, öppnat den, och så ligger det älgkött över hela golvet i nåt rum, eller ännu värre, i min säng.
Men som tur var hade de (säkert Betty, den svarta terrordamen) bara släpat ned den från köksbänken och till andra änden av köket. Hel var påsen också, pju.
Haha, hatar att ha så fattigt i slutet av månaden. Katterna har bara liiite torrfoder kvar, och har inte råd att köpa förräns dagen med stort D, fredag, lönedagen. Så då tog jag upp lite kattmat ur frysen, perfa. Har drygat ut kattmaten med hundmat de senaste dagarna också, haha! Katterna hade ändå brytit sig in i skafferiet, rivit/bitit hål på hundmatspåsen pch snott sig lite hundmat själva, så då kunde de väl få lite då, då jävlarna.


Ett jävla klagande över catzen idag, men dom retar mig verkligen ibland. Tur att dom är så jävla goa annars så jag står ut med dom. Gullungar!
Jag får tillexempel aldrig gå på toaletten själv. Wilma ska gosa med mig under tiden jag sitter på toastolen, och Betty ska dricka vatten ur kranen. Vem sa något om privatliv?

Jag målade naglarna häromdagen också. Det var ett tag sedan. Målade senast tånaglarna till balen, som var 30 maj. Det nagellacket satt kvar. Men nu är de borta och jag har röda tånaglar istället. Fingernaglarna målade jag med genomskinligt, så det blev lite glansigt bara. Jaja, nu känner jag mig lite piffig.

Blev ett litet långt inlägg idag, men det var väl kul för en gångs skull? Enjoy!


Kommentarer
JinxLinda säger:

försöker man smita in på toa utan katterna så står dom utanför och vrålar så man får damp.

2008-10-23 | 10:40:53
Bloggadress: http://jinxlinda.wordpress.com
Tula säger:

Det låter som du har en hel del planer för huset ;D men det kan ju oxå va bra Lina :D att ha det planerat innan .. eller nått :D



Ses imorgon Lina..Då bär det av till Borlänge... :D kul kul :D

2008-10-23 | 14:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback