Våååår!

Åh, vilket härligt väder det är! Och det luktar sommar! Tillochmed igår kväll när jag var påväg hem så luktade det sommarnatt. Åh, så härligt. snälla låt oss slippa snö nu!

I onsdags var jag med mamma til sjukhuset i Hagfors. Var där från två till fem typ, KUL. Men de trixade en massa, tog blodprover, kollade EKG mm, men hittade inget fel såklart. Högt blodtryck hade hon dock, så det skulle hon tillbaka och kolla om typ 2v. Men bra att de bryr sig såpass att de kollade så mkt grejer! Läkarn trodde det berodde på att hon varit utan sina starka piller sålänge, så han tyckte hon skulle fortsätta äta dom.
Sedan köpte vi med oss pizza hem, men det gillade inte min mage!
Åkte hem till "grannarna" när vi ätit för dottern hade fyllt sju, och jag höll fan på å dö av magknip. Var tvungen att förpesta deras toalett en vända, då blev det lite bättre, men gick fan inte över. Tur att det bara var hemma hos Fladderfittan Sr.
Orkade inte ens köra de 1½ km hem, mamma fick köra. Fan, låg nästan och vred mig i bilen på väg hem, minsta lilla gupp. Och jag kan säga att kommun väl inte har högsta prioritering på den där vägen, så det var många gupp...
Efter några timmar gick det över dock.

Kom hem igår em, hann inte vara hemma lång stund innan jag träffade på M som undrade om jag ville jobba 2½h senare, och det kunde jag väl! Så jag jobbade till stängning igår, sedan var jag där 8 imorse igen. Slutade för nästan en timme sedan. Känns tråkigt att jobba inomhus i det fins vädret! Man fick njuta de små vändor man sprang ut, haha!

Imorrn jobbar jag dock kväll, så jag har nästan ett dygn ledigt nu.
På måndag ska jag försöka mig på att öppna för första gången. Läskigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback