Besök

Jag hade nyss besök.
Trodde mamma kom hem, men kikade ut genom fönstret för säkerhetsskull, och såg det var nån annan. Fan. Springa upp och dra på mig mjukisbyxor eftersom jag bara hade tröja på mig. Hålla i Trolle så han inte hoppar och hälsar.
Det var någon flygfotograf iallfall, som hade tagit kort på vårt hus. Men jag antar att man måste betala för att få kortet, för han skulle komma tillbaka sen när mamma och pappa var hemma.

Men vad häftigt det ser ut. Det ser inte ut som vårt hus. Och gården ser mycket större ut uppifrån än vad den gör vanligsvis. Han visste inte vem som ägde huset nedanför, August hus som vi kallar det, men jag var en snäll människa och sa att Gustav bor inne i byn. Det huset kände jag absolut inte igen. Är det verkligen så stor gräsmatta där nere? Nej, de måste ha trixat med bilderna ju..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback