No poo, OCM och minus en piercing

Nu har jag nyss duschat. Men utan duschcreme och schampoo.
Använde bikarbonat och vatten till håret, masserade in det i håret och masserade hårbotten ett helvetes jävla bra tag, och sen balsam överallt i håret utom hårbotten. Sedan använde jag scruben med socker och olivolja på kroppen, ingen duschcreme. Enda duschcremeliknande jag använde var rengörngsgrejet till piercingen.
Och jag känner mig riktigt ren måste jag säga!

Och som grädde på moset så tvättade jag ansiktet med bara olivolja. Men ska köpa ricinolja och solrosolja till det ändamålet sedan. OCM, Oil Clensing Metod kallas den proceduren. Ska vara skitbra mot finnar osv, man ska få jättefin hy, så det hoppas jag på. Men då jag bara hade olivolja hemma så fick det duga.
Då masserar man in olja en bra stund i ansiktet, sedan tar man en handduk med varmt, riktigt varmt vatten på och lägger över ansiktet tills den blir avsvalnad. Jag gjorde så med handduken4 gånger, tills jag tyckte överflödig olja försvunnit. Då duttade jag med den blöta handduken över hela ansiktet, så ännu mer överflödig olja försvann.
Och jag behövde inte smörja in mig efter! Annars flagnar jag som jag vet inte vad om jag inte smörjer in mig i ansiktet sekunderna efter att jag duschat, även om jag inte tvättat ansiktet, det räcker om det blir blött.
Så nu hoppas jag bara att jag inte flötig ut sen. 

Tog ur tungpiercingen igår, för jag upptäckte att jag slagit ut en liten tandbit i ena tanden. Det syns inte så man tänker på det, men om man kollar noga så syns det. Jag vill inte slå sönder tänderna.
Men tar nog om den nån gång, men då längre in.

Nu ska jag fixa något mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback