Onsdagen i Hagfors

Jag kom upp sent och var seg, så när jag stod i duschen knackade det på dörren, KalleBalle kom! Så jag gick ur duschen med schampoo i håret, haha.
Sedan när jag gjort mig iordning åkte vi in till Hagfors.


Jag och Balle innan vi drog till Hagfors

Först var vi in på apoteket och ICA en vända, jag fick mig ett nytt täckstift! Det gamla är snart slut så de behövdes..

Sedan åkte vi hem till Johanna, Joline och Homba!
Världens finaste solstråle var såklart där




Joline. Den lilla är klickbar

 
Kalle och jag myste med lilla Dorina som är en riktig knähund. Född på samma dag som Joline, lite coolt :)

Sedan var vi och sprang på Älvstranden en stund. Johanna skulle beställa tid för prov och Kalle skulle höra om han fick läsa några kurser så han har nåt att göra om dagarna, arbetslös som han är.
Sedan drog Johanna hem och jag och Kalle drog till Hydro och tog en varsin korv, sedan drog jag till bussen och åkte hem.

När jag kom hem så gav jag katterna mat, och alla fem kom på en gång
Wilma längst till vänster, Grålle är den stora gråa, Betty den svarta, Murre den svartbruna längst upp till höger, och Blixten den svart-vita nere till höger.
Och ja, det är en jävligt stökig källare. Men Trolle är så aggressiv när det gäller mat (även om han knappt äter mat, men det är hans) och han vågar inte gå i trappor så det passar perfekt att ha kattmaten nere i källaren.  Där kan dom även rymma undan där de inte orkar med en busig hund ;)



Wilma smygäter direkt ur burken



Skillnad på svansarnas tjocklek ;)
Även om Grålle sitter närmare så är hans svans mycket tjockare än Wilmas. Men hon är ju några kilo lättare.



Det var min onsdag det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback