Photosession

Nu har alla mina kaniner fastnat på bild på samma dag

Molle är den äldsta jag har, född 03. Från min allra första kull. Han flyttade till en tjej i Göteborg, men hon ville börja med renrasiga så hon sålde honom till en kompis, men den tröttnade på honom, så då köpte jag tillbaka honom, ville inte att han skulle flytta runt i all evighet
Blandras, svart viltsiames 1,0









Min nallebjörn Simba. En av världens gosigaste kaniner
f 04, Lejonhuvad dvärgvädur, Blå Mm 1.0




Calippa, kommer från Malmö. f 06. Dvärgvädur fuchs, zobelsimes brun 0,1



Min gosetjej Ella. Född 05 här hemma. Dvärgvädur fuchs zobelsiames blå, 0,1.
Väger drygt 1 kg för mkt! Höhö, ändå är hon smal. Ska ta med henne och Sally till lägenheten sen hade jag tänkt.
Trolle pussas gärna med henne :)
 

Kompisarna



China, född jan 06. Fransk vädur, viltgul 0,1. Största kaniner i gården! Väger väl runt 6kg.


Eskil, kommer från Göteborg. Född våren 07 om jag minns rätt. Dvärgvädur svart 1,0. Minsta kaniner i gården! Väger runt 1,45


Simba Jr. Pappa är Simba längre upp om ni inte förstod det. Junior är resultatet av en såkallad linjeparning, alltså pappa + dotter blev parad. Simba är alltså både morfar och far till Jr.
Född 06, lejonhuvad dvärgvädur, blå Mm 1,0


Och så Sally. En av två kaniner jag införskaffade 08. Född sommarn 06.
Ska bo med Ella med mig i lägenheten sen (ute på balkongen om, det får plats) men funderar på att ta en kull på henne först. Lejonhuvad Kanin, troligen MM, zobelsiames brun
Ej stamtavla



Till sist en bild på mig och världens bästa Ella. Dålig kvalitet, men hon är värdens goaste. På riktigt.


Kommentarer
Jenny säger:

Fina bilder, fina kaniner =)

2009-02-03 | 22:08:26
Bloggadress: http://jenkajenka.blogg.se/
Anna-Eva säger:

Åhh Hur är det med China? dud så söt hon är.. Diggar henne mycket=)

Gud va många söta Kaniner du har/Haft...

Kram

2009-02-10 | 14:36:05
Bloggadress: http://wwflikkanww.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback