Sådärja.


Igår innan jobbet

Nu är äntligen bilderna inlagda sedan i onsdags. Kanske inte någon som vill se eg, men jag har ju lovat så nu känns det skönt att det är gjort, slipper jag ha dåligt samvete ;)

Slänger in bilder på min filt som jag håller på och stickar. Vet inte riktigt hur bred den är, har inget måttband, men det är 120 maskor iallafall. Det tar tid! Men jag glor på tv samtidigt, så de går rätt snabbt ändå. Men många timmars jobb.
La ett vansbroblad ovanpå så ni kan se hur bred den är. För er som inte bor i kommun så kan jag säga att ett Vansbroblad är stort som ett A5, ett halvt A4 alltså.


Gjort lite mer, och lagt till en ny färg som jag köpte idag. Men nu har jag gjort drygt 5 cm med den nya färgen. Färgerna gör sig dock inte tillrätta riktigt, inte på min dator iallalfall. Den soms er rosa ut är lila egentligen, och den nya är typ en blandning mellan mörklila och mörkrött


Lagade mat åt Mamma, Per och brorsans kompis Markus i fredags när de skjutsat hem mig, plus paj till efterätt. Kände mig lite som en mästerkock, för allt blev skitgott. De andra tyckte också det var riktigt gott, åt med god aptit! Lillebrorsan erkände tillochmed att jag är bäst på att laga mat ;)

(klickbara)

 
Kycklinggryta med purjolök och diverse kryddor. Redning av mjölk och kalvfond, lite soja.
Ris till, och en sallad med en massa smått och gott i. Jag älskar sallad!
Synd att jag är så smal redan, annars skulle jag gärna gå på salladsdiet.


Paj med blåbär, hallon och lite jordgubbar. Med vaniljsås. Honung i både fyllningen och skalet.


Gjorde en enkel sallad idag med ruccola, stora oliver med kärnor och paprika. Och så dressing, kryddor och solrosfrön på. Var sugen när jag kom hem. Borde dock äta nåt mer till kvällsmat idag, men jag är nog lat, så det blir väl smörgås eller flingor. Eller kanske lite nudlar.



Nu har jag vart riktigt ambitiös med bloggen idag. Men nu tar jag semester tills imorrn.
Hejja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback