Dåliga och lata hundägare

Var ut med Trolle nyss, och då såg jag gubben som verkar vara så fruktansvärt lat.
Han stannar på andra sidan järnvägen hemma hos mig, alltså bakom OK typ, släpper ut hunden lös och låter den pissa och göra sina behov, medans han själv sitter kvar i bilen och röker, med stängd dörr.

Alltså.. Varför? Detta är andra gången jag ser honom göra såhär, på samma ställe. Nu vet jag ju inte om det är någon bakomliggande historia bakom detta, han kanske är rörelsehindrad eller liknande själv, men jag tycker det ser väldigt slött och oansvarigt ut.
Och där tycker jag inte riktigt det är någon passande plats att släppa ut sin hund för att rastas på, det går mycket folk med hundar där, det åker många bilar osv..
Varför inte åka ut i skogen istället när han ändå har bil och åker runt? Eller gå ut tillsammans med hunden? Det skulle då se lite mer ansvarsfullt ut, även om han bara står bredvid bilen.

Nej, jag förstår inte riktigt helt enkelt. Det ser så innihelvete slött och oansvarigt ut helt enkelt.

Kommentarer
Leia ♥ säger:

Hoppas du får en härlig fredag!

2009-11-20 | 13:47:41
Bloggadress: http://leiabloggar.blogg.se/
Ej fördomsfull säger:

Snacka om fördomar om folk du inte ens känner!

2009-11-22 | 18:55:54
tMe säger:

Med all rätt? Det är ju inte direkt opåkallat.

2009-11-22 | 21:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback