Lördag

Ja, idag har jag jobbat. Det fick rätt bra faktiskt :) Var lite kämpigt ibland med div smärtor, jag har haft ont på hela baksidan av ena låret idag, gör ont direkt jag nuddar där. Och ryggen har gjort sig till känna ordentligt idag, men det har den ju gjort hela dagen så.. Hade ont i vänster knä sedan förra fredagen ända tills ons-tors, men då värken i knät gick över så började ryggen istället. Jaja, sånt är livet! Längtar tills 15e, för förhoppningsvis leder det till att jag får reda på vad det är och får nån hjälp, eller nån medicin. Ja, det leder någonstans iallafall!
För fan, jag älskar mitt jobb, och jag vill verkligen jobba!
Och nu ska några på jobbet sluta, så förhoppningsvis blir det mer jobb, men som jag mår nu så orkar jag inte jobba mer än jag gör, vilket blir allt ifrån 2-4 dagar i veckan.
Jag vill orka som jag gjorde förut, 5-6 dagar i veckan! För som sagt, jag älskar mitt jobb, det är så jävla roligt! Visst, det är väl drygt ibland och det finns vissa sidor som inte är så kul.
Skura skit från hela golven och väggarna under turistsäsongen är inge höjdare! Men kunderna är så jävla underbara, de allra flesta iallafall.
Jag är en rätt blyg människa, men sedan jag började på mitt jobb så har jag blivit mycket mer social och vågar skoja och prata med människor som jag inte känner alls, jag kan läsa av människor bättre, man märker vem man kan skoja med, och vem man kan vara extra fräck mot. Det är helt underbart!
Så därför är det en sorg att jag inte orkar jobba så mycket som jag vill, för jag mår bra av att jobba, men samtidigt mår jag dåligt för min kropp orkar inte med det. Och på mitt jobb måste man vara trevlig, även om otrevliga kunder, så gott som det går såklart. Och det är svårt när man mår dåligt, när man har så ont så det känns som att knäna ska gå av vilken sekund som helst, när man har så ont att man mår illa.
Nu har det dock gått bättre på jobbet, för jag har inte jobbat så mycket, och inte lika många dagar i rad. Max tre dagar i rad har jag försökt jobba senaste tiden, och det har gått bra, och det är jag glad över :)

Jaja, sluttjatat om jobbet :P

Idag köpte jag ett par helt jävla underbara fårskinnstofflor! Dock var det också på jobbet ;) Men men, mina fötter är också helkära! Har tagit kort på dom såklart, så jag slänger in en bild sedan.

Jag och Winnie var ute och gick runt Saltvik för en stund sedan, och jag funderade på vad det var för liv på byn. men sen kom jag på att det var skyltsöndag(lördag), var massa marchaller ute, helmysigt. Dock var Winnie livrädd för marchallerna, de sprakade och brakade hörde jag på några, och hundar har ju en hel del bättre hörsel än vad vi människor har, så hon lär har hört dom bättre. Hon tog iallafall omvägar runt dom, haha.
så då började vi träna på det, att hon fick gå rätt nära marchallerna och få massa beröm. Sedan gick vi förbi ena grannhunden också, och då började hon gnälla och skulle hälsa på den, men nej, min hund ska lära sig att inte hälsa på främmande hundar när vi är ute och går (hon har lite svårt för det, hon har ju bott ute på landet och inte mött så många främmande hundar) och det går framåt med det med! Får nog prata med grannen någon dag och förklara ifall jag verkade otrevlig, för de stannade och verkade vilja prata men jag sa bara snabbt hej och gick förbi, menmen, de är ju också hundägare, så de borde förstå :)

Åh, jag måste skryta över min hund som vanligt! Är så jävla stolt och förvånad över att hon är så lättlärd, hon är ju trots allt fyra år gammal. Blir glad för varje litet litet framsteg hon gör! Hon var ju ingen "problemhund" eller ouppfostrad när hon kom hit, absolut inte, men hon är så mycket lydigare och vi klickar så jävla bra! Och som Camilla sa, hennes förra ägare, att de två klickade inte riktigt, hennes "stil" som hundförare passade inte Winnie riktigt, men jag tycker det känns så bra mellan mig och Winnie, har aldrig haft en hund innan som det känns så bra med räningsmässigt. Visst, de hundar jag har haft innan har varit helt jävla underbara allihopa, men som sagt, jag och Winnie klickar så inihelvete bra träningsmässigt tycker jag!

Får se hur det går sedan när vi kör igång med kurser och tävlingar också :) Tror Winnie kan behöva träna lite på att tränas nära andra hundar också, för för det mesta så tränar vi ju "själva" eller vad man ska säga, man är ju så upptagen på ett vis när man är ute och går med andra hundägare och hund, men visst, vi försöker träna lite smått också. Winnie har bland annat få sitta kvar medans den andra hunden, hundägaren och jag gick därifrån, och det gick galant :)

Nej, nu har tvättmaskinen tystnat, så nu ska det hängas tvätt och så ska jag slänga i en ny! Har i stort sett ingen tvätt kvar nu, det var ett tag sedan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback