Promenad

Nu ska jag ut på promenad med min Wimsa :) Ska ta på mig min tunna jacka, jag brukar svettas som en gris när jag är ute och går, tror det är nåt fel på värmen i min kropp. Att vara ute och gå kan väl inte vara så jobbigt? Sedan fryser jag ju som en idiot just när jag går ut och sätter då på mig vantar, mössa, halsduk, och vinterjacka då såklart. Men sen blir det varmt så jag får lov att knäppa upp och ta av mig vantar, mössa och halsduken. När jag och Emma hade gått häromdagen så var jag helt blöt i nacken, kändes som någon slängt vatten där.

Men ioförsig så går jag rätt snabbt, iallafall när jag går själv, och min kropp är jävligt klen, för MIG gör det ont, varje steg jag tar. Menmen, har man en hund så måste man ut ofta och mycket :) Och jag vet att det är bra för min kropp att röra på sig, jag blir ju piggare i kroppen efteråt istället för helt orkeslös som jag är annars, så jag tvingar mig själv. Menmen, när jag ser min Wimsa springa lös och se så underbart lycklig ut så är det värt all smärta! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback