Slitna

Sådärja, hemma igen. Vi var väl ute i en timme drygt. Lekte lite på gården först, som vi gör för det mesta.
Då kom det en människa med hund (såg inte om det var kvinna eller man) och Winnie började springa mot dom. "Helvete" var de första som dök upp i mitt huvud, för Winnie brukar inte bry sig om folk som cyklar, åker bil, elelr går förbi, vare sig det är med eller utan hund. Men det gick bra! Jag sa bara "APAPAP!" (som man säger till små barn typ, haha) för att hejda henne, och sen kallade jag in henne. Och hon stannade! Då var jag stolt över min hund kan jag lova! Massa beröm fick hon såklart! Positiv förstärkning är fan det som funkar allra bäst, tror inte jag "skällt" på Winnie en enda gång sedan hon kom hit, och det funkar hur bra som helst.
Men hon lär sig så snabbt!
Hon hade en jävla bra grundlydnad redan när jag fick henne, jag har väl i stort sett finslipat henne mest, men jag tycker vi klickar så bra träningsmässigt så jag tycker hon är en SÅ mycket bättre hund sedan jag fick henne, vilket är två månader sedan drygt. Känns hur bra som helst! Som jag sagt innan, något måste jag göra rätt ;)
Känns jävligt bra att hon har stamtavla också, för då kan jag tävla med henne och ha något mål att sträva mot lydnadsmässigt. Kom på igår att det inte alls är långt kvar till våren, då ska vi gå en massa kurser! Sedan ska vi väl börja tävla i sommar/höst beroende på när jag tycker att vi är redo. en femårig debutant, det blir grejer det ;)
Iallafall, sedan gick vi en tur runt byn, runt VUC och ner mot träkol, och gick runt där på vägen bredvid järnvägen typ. Jaja, jag har inte lärt mig vad allt heter än. Vid järnvägen fick hon springa lös, och vi tränade lite lydnad där också! Eller lydnad och lydnad, hon fick stanna ibland utan anledning och vänta tills jag kom fram till henne och sa varsegod, och ibland vände jag helt plösligt så att hon ska lära sig ha bättre koll på mig, för bra koll har hon redan, går i stort sett aldrig tio meter framför mig utan att vända sig om och titta så jag är med, men det kan altid bli bättre :) Massa beröm fick hon också, känns som en bra dag hundmässigt detta!

Sedan gick vi förbi Dido, och där var det röj! Eller inte.. Madde kom rusandes ut när hon såg att jag kom, båda vakterna och  båda servitriserna satt på en bänk och hade skittråkigt, det va inte en människa därinne, haha.

Nej, nu ska jag inviga min "nya" dusch, sen blir det läggdags.
Funderar på att byta till mitt duschdraperi inne i badrummet också, det är lte mer färgglatt. Innan jag orkar köpa något nytt såklart. Dock borde jag köra mitt i tvättmaskinen en vända först, det har legat ute i ena uthuset sen vi flyttade in hit, så det blir väl lite fräshare om det blir tvättat en gång först kan jag tro.

Nej, duschen och sängen kallar nu, natti!


Synd att ena örat har sitt eget liv, annars skulle vi köra på utställning också! Men det blir med nästa collie, om några år :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback