Svar på kommentar

Fick en kommentar på mitt inlägg Dåliga och lata hundägare
"Postat av: Ej fördomsfull

Snacka om fördomar om folk du inte ens känner!"

Då svarar jag såhär:

Jag skrev även att jag inte vet om denna människa är rörelsehindrad, men han kan ju köra bil iallafall. Och jag jobbar på macken där denna människa brukar rasta hunden, och denna går då in i butiken utan kryckor och verkar inte ha världens största problem med att gå.

Sedan tycker jag det finns bättre ställen att släppa hundar lösa på än på en gräsplätt bakom en bensinmack där de både åker bilar och går människor, både med och utan hundar.
När man ändå åker bil så kan man väl åka till något mer passande ställe och släppa ut hunden?
Och detta verkar inte vara något som inträffade tillfälligt, jag har sett denna människa tre gånger nu.

Och jag säger inte att jag är en bättre hundägare för jag vet inte hur denna människa sköter sin hund i övrigt, men jag går bara med min hund lös i skogen där det är som minst risk att träffa på andra människor och hundar, och om det kommer någon så kallar jag in min hund i tid och kopplar henne. Inte för att jag inte litar på min hund, hon är snäll mot både människor och djur och om man kastar någon åt henne så bryr hon sig inte ett skit om saker omkring.
Men jag gör detta för att andra människor är hundrädda.

Jag känner mig inte säker när jag kommer med min hund och denna hundägare har sin hund lös precis bakom en bensinmack precis utanför centrum av byn. Jag litar på min hund, inte andra hundar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback