Energi

Haha, det där med att utstråla rätt energi till hundar stämmer verkligen. Såg på Ceasar förut och blev lite inspirerad. så nu när jag stod och skar lite korv, jag och Winnie ska ut och promenera/träna lite, så stod hon bredvid mig och tittade på, som hon brukar göra. Hon tigger ju inte riktigt, för hon står bara där tyst och tittar på, men nu tänkte jag: "Nej förfan, hon ska inte stå bredvid mig och tigga!" så jag gick emot henne bara, så hon backade bakåt, ut i hallen. Sedan gick jag tillbaka till min plats, och hon följde efter. Gick emot henne igen, och då stannade hon där, och la sig ner. Så svårt var det att lära en hund att inte vara i köket! 

Samma sak när jag kommer hem, hon brukar vara helt galen och ska fram å hälsa, helt jävla överlycklig. Nu säger jag till henne att backa bak i vardagsrummet, och det har blivit mycket bättre. Nu kan jag ta av mig skorna och jackan i lugn och ro, halleluja!

Nej, nu ska jag och Winnie ta med oss korven ut och träna lite, ska försöka få bukt på det där gnällandet på mötande hundar också :) Ja, och skällande när det andra hundarna skäller först..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback