Klart!

Nu är tvättstugan klar, skönt att ha det avklarat :) Nu återstår det bara tre överfulla Ikea-kassar med tvätt som ska vikas, men det tror jag att jag sparar till morgondagen! I morgon står det promenad vid åtta på schemat, sedan har jag tänkt sola, och så kommer nog Ellen på visit, det var på tiden! Kommer inte ihåg när jag såg den människan sist :)
Nu har jag ordning inne på sovrummet också! Fick kämpa med byrån ett bra tag (gammalt arvegods från min farmor) då de hade varit smarta och tagit av benen när de flyttade den, och inte satt på dem utan ställt den direkt på golvet, så spikarna som "håller" fast benen hade åkt in i nedersta lådan, var som sagt ett riktigt helvete innan jag lyckades fixa det... Men se där! Är man händig så går det :)

FÖRE:
EFTER:




Jag blev nöjd! Är bara lite skrot som ligger på fönsterbrädet, men vet inte riktigt var jag ska gör av det, det visar sig! Har ju resten av lägenheten att ta tag i, men det är väl mest lite småplock här och där :)
Och nej, jag orkar inte färgmatcha osv, det tar vi någon gång i framtiden när man har eget hus och kan inreda väggar osv också, nu orkar jag inte lägga ut så mycket pengar på ett ställe där jag inte ska bo i all evighet.
Det får duga! Har en skön säng att sova i iallafall, och det är inte så många mer än mig som spenderar tid i mitt sovrum ändå så :)
Tycker dock det ser så tomt ut i hörnet där direkt man kommer in, får se till att skaffa en tvbänk så att jag kan ha min byrå inne i sovrummet!
Nej, nu vet jag inte vad jag ska tjafsa om mer, slänger in en bild på min och Karros lyxmåltid, riktigt gott var det!
Längtar som en tok tills fredag då lönen kommer in på kontot, så man kan köpa lite go mat. Nuförtiden känner jag mig som en mästerkock nästan varje dag, helt jävla underbart! Passar bra när jag vill bli tjock :) 

Nej, nu ska jag sova, ska ju tydligen upp om typ 7h (jävla Sara). Ska slänga in lite vatten och mat till kaninerna först bara. Får se hur det går med Ussi som har blivit en, ursäkta ordvalet, jävla surfitta! Hon morrade och högg efter mig förut idag när jag städade burarna, och skulle lyfta ut henne ur buren, de diggade hon inte! Och som en galen kaninuppfödare som man är så blir jag skitglad (tecken på att hon är dräktig).
Lite läskigt ändå, för jag är en så feg människa, gillar inte arga kaniner! Tur att det bara är under dräktigheten, de som är sura övrig tid, förutom dräktighet och när de har små ungar, rullar huvudena på om jag ska vara helt och brutalt ärlig. Det är inte lätt att städa två kaninburar på en liten balkong heller, speciellt inte när jag vill sopa under och runtom där burarna stått, bifogar lite bilder på mitt fina kaos förut idag, det är inte mycket plats med två isärplockade burar, en skitsäck och en halv spånbal, trångt är det rätta ordet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback