Nostalgitripp!

De som känner mig väl vet att jag är väldigt nostalgisk av mig. Jag tycker om att minnas tillbaka, lite rädd för att prova något nytt kanske? Detta gäller speciellt musik. Jag älskar "gammal" musik! Jag lyssnar mest på sådant som jag lyssnar på i alla år. Sådan musik som man lyssnade på när man började lyssna på musik överhuvudtaget, på riktigt liksom, från första början.  Nu är jag inte sådär jättemycket musikintresserad ibland kan jag glömma bort att lyssna på musik i flera veckor, men "gammal" musik, det är ju helt underbart. Man fylls av ett lyckorus i hela kroppen! Just nu är jag lite inne i en No Doubt-period, jag har återupptäckt dem! Och de var ju som mest populära runt mitten av 90talet. Gwen måste ju vara en av de snyggaste personerna i världen! Kolla liksom stilen, så jävla underbar! 




Sedan slänger jag in en video med det bandet jag lyssnat på allra längst, Nightwish. När Tarja sjöng i bandet var de ju som bäst. Anette är också bra, men när Tarja sjunger, då ryser jag i hela kroppen, oavsett hur många gånger jag lyssnat på låten, det är lika jävla underbart varje gång. Den första låten med dem jag lyssnade på var Angels Fall First, och det var bara för att de kom efter någon annan låt (som jag inte kommer ihåg vilken det var) i brorsans spellista på datorn, det var en låt från en film, den enda jag visste vad det var för någon som brorsan hade på datorn, haha. Men sedan fastnade jag för "Angels", och började lyssna på Nightwishs övriga låtar. 

Låten nedan är lite ovanlig, utan någon tjej som sjunger. Om jag inte är helt fel ute så var denna gjord precis innan Anette kom in i bandet, de var ju utan sångerska ett tag där. 



En till underbar låt är denna, det känns verkligen som Nightwish. Den är lite lång, drygt 10 minuter, men hela är helt jävla underbar




Sedan måste jag såklart slänga in en av de bästa från "nya" bandet. Love it!

Ja, nu vet ni lite vad jag lyssnar på. Annars lyssnar jag på gammal svensk punk, typ DLK, Dia Psalma, 250kg kärlek, Köttgrottorna, Ebba Grön och så vidare. Lite ny musik också såklart, men det är inte så mycket nytt som jag fastnar för..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback