Planering...

Har planerat lite för kommande avelsdjur, och jag ska eventuellt köpa en blå från en uppfödare i Hedemora, farmor till den kullen är Fideli som jag hade förut, som är den bästa avelshona jag någonsin haft! Så det blir kul att få in hennes gener igen :) 

Sedan har jag pratat lite med en uppfödarkollega i Finland nu, så därifrån ska jag nog ha några ungar också, blir spännande :) Hon är en av Finlands duktigaste uppfödare, många fina djur där! Så det blir nog skitbra :) 

Var nyss ute och tittade till ungarna ute vid Ussi, och hittade en fjärde unge ute i buren, död såklart. Viltblå var den. väldigt tråkigt, men jag såg ju knappt något ute vid kaninerna igår, har ju ingen lampa på balkongen... Måste ha missat den då. Jaja, bara att ta nya tag :) Vi vet ju hur det är med förstagångshonor, ibland har de inte fått in den rätta snitsen från första början :) Men ungarna som lever är fulla av liv! Jättepigga och varma. Hon har ryckt massvis med päls, så de har det varmt och skönt! 

Sedan är jag sugen på att köpa något djur från Kolartorpet, det är också fina kaniner, och jättetrevliga uppfödare! Sedan ska vi se om vi får Brynis parad nästa helg, är ledig då och pappa fyller år så jag funderar på att åka hem och hälsa på, då kan jag ju ta med Brynis och para henne med Oskar.. Jaja, vi får se hur det blir!
Förväntansfull och full av planer för min avel! Roligt roligt :) Sedan ska vi se vad vi kan använda lilla Lupus till också. Kanske prova honom på Barbie?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback