Söndag kväll

Ja, får se om jag hinner skriva klart detta innan måndagen gryr, nu är klockan 23.56.
Usch, jag är helt slut efter tre dagars jobb, med utgång mellan första och andra dagen, man hinner inte hämta sig riktigt..
Igår var jag också "ut", eller ja, jag kom hem från jobbet, gick ut med hunden en vända, duschade, sminkade mig och klädde på mig. Sedan hörde jag med Camilla var hon var, och då tyckte hon att jag skulle komma till Grönalid, fan i helvete att jag skulle orka gå till Grönalid helt själv i nyktert tillstånd när jag va nykter, ne, det orkade jag inte. Filip ringde också och tjatade, men ne, det kände jag mig för trött för. Men sedan efter 5 min så ringde Camilla, då var de på väg till Selins ändå, haha. Så då kunde jag gå dit och få mitt jävla sällskap, haha. Tog en malibu och cola och drack, smuttade lite på Filips äckliga födelsedagshot som han blev bjuden på i baren, fyfan, fattar varför han blev bjuden, har aldrig smakat något äckligare tror jag. Det smakade gammal glögg typ, fyfan!
Sedan skulle jag hem till Emma på efterfest, men jag hann inte mer än komma dit då jag blev så trött att jag gick hem. Jaja, det var trevligt att träffa lite folk iallafall :) 

Åh, nu längtar jag som en sate till slutet av veckan! Imorgon, måndag, har Ussi gått 28 dagar. På onsdag blir det 30, så på tors-fredag gissar jag på att det blir ungar. SPÄNNANDE! Har inte haft en kull på snart fyra år, är så jävla bebissjuk så det finns inte! Har lite folk intresserade också, både uppfödare och privatpersoner, det känns bra. Dock ingen som sagt något säkert, men ändå, intresset finns där! Dock skulle jag vilja behålla de flesta själv, om de blir snygga då såklart. Någon gång i framtiden ska man väl lyckas ha möjligheten till att behålla hela kullar... Svårt att se på dem hur de blir som vuxna! Runt 3-5 månader brukar de synas bättre, men man säljer dem ju redan vid 2 så det är lite svårt :) 

Jag längtar tills jag får nåt svar från nya jobbet också, kan inte riktigt det där med att söka jobb, i alla fall inte att skriva ansökan. Har bara sökt ett jobb i hela mitt liv, och då gick jag inte och frågade och fick jobbet direkt i stort sett, och det jobbet har jag kvar än. Spännande spännade!

Träningspromenaden gick bra förut också, mötte hundar två gånger och när jag hade godis i näven så sa hon inte ett pip, ena gången var det typ 4-5 hundar som skällde på henne. Duktig flicka! Vi tränade lite cirkelträning å baksidan huset här också, det gick också bra. Att man kan bli så stolt över en hund! Men måste vara så det känns att ha ungar, hjärtat sprängs nästan av lycka när det går så bra!
Visst, hon springer lite för långt ifrån mig i vändningarna, men vi har ju inte tränat detta så länge, och ingen kan vara perfekt direkt, så jag är så jävla stolt! Direkt jag säger "här" så kommer hon närmare, mycket bra!

Nej, nu ska jag krypa i säng, ska se på denna härliga video en vända först bara. Nostalgi! 
Ser att klockan hann bli måndag också, jaja. Trevlig måndag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback