Tisdag!

Idag är jag seg, fyfan. Men jag kikade in hos Ussi förut när jag gav kaninerna vatten, och nu har hon byggt någon bo-liknande! Plus att jag kollade könet på henne, och hon såg lite röd och svullen ut, så nu blir det ungar närsomhelst! Brynis som bor ovanpå verkade lite orolig/uppjagad också, så det ligger något i luften, spännande :)

Ska strax hoppa in i duschen, för Tula kommer snart och vi ska gå och fika.
Annars vet jag inte vad jag hittar på idag, fortsätta med städningen kanske?

Imorrn eftermiddag ska jag till Carolina i Äppelbo och titta på kaninungar, ska hjälpa henne färgbestämma och kanske könsbestämma. Hon hade lite ideer om vilka färger det skulle vara med jag får det inte att stämma genetiskt. Om Pappan är aa, Mamman A_ , då kan det inte vara både ama och achia i kullen... (Ni som inte förstår, pappan är vit rödögd, mamman svart, då är det inte genetiskt möjligt med både chinchilla och zobel, då det bara finns en ledig "plats" hos mamman) Jaja, imorrn ska vi lista ut vad de är för färger! Om jag kikar på stamtavlorna ska de väl gå att lista ut :) 

Sedan hoppas jag självklart på att få egna ungar! Carolina borde ju få BJ-ungar vilken dag som helst också ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback