Uff, mätt!

Ja, fyfan, att man aldrig lär sig? Slänger i sig mat så man blir tvärmätt, sedan mår man illa men måste ändå tvinga i sig mat för det är så gott. Jag kanske borde laga äckligare mat? Haha, nej men seriös, jag blir förvånad hur jävla go mat jag lagar hela tiden, det är synd att man inte har någon att laga mat till varje dag! Tråkigt att laga mat åt sig själv ju.. Menmen, lyckades lura hit Camilla på lyxmiddag i allafall, tvingade henne i stort sett när jag insåg att jag hade gjort i ordning en hel jävla plåt med klyftpotatis, ofta att EN person orkar äta upp det? Inte jag iallafall.
Men tror inte att hon ångrade sig iallafall :D Äta älgfilé på en måndagkväll liksom ;)  Plus att det blev så jävla lyckat! Jag har i stort sett aldrig lyckats med kött förut, det brukar alltid bli torrt och segt.. Tur att jag har börjat gilla vlodigt kött, lite svårt att få det torrt då man i stort sett bara steker utsidan, haha. Camilla skulle dock ha välstekt så jag fick ta av min bit tidigare och skära hennes i mindre bitar och steka, men tror hennes blev gött de med :)

Klyftpotatis precis inslängt i ugnen, och körbärstomater och oliver redo för ugnen


Pepparstek ala Lina!


Färdigt, riktigt gott var de må jag säga! Var lat och köpte en sådan där bearnesesås som man bara behöver värma i micron/vattenbad. Jag använde mig dock av vattenbad då jag inte litar på min skitmicro som jag hittade i ett förråd för typ 2 år sen. Måste köpa ny micro!


Gulliga lappen mamma hade satt på köttbiten :D Jag följde ju dock inte hennes instruktioner, recept är för nybörjare och amatörer! ;D

Jag är riktigt nöjd över att jag lyckades med en köttbit faktiskt, för det är en sak jag tycker man sa kunna för att kunna laga mat "på riktigt", kunna göra kött bra utan att det blir torrt och segt! Alltså, lyckas med kött i annan form än köttfärs. Så nu är jag jävligt nöjd och svävar på små moln, känner mig som en riktig jävla husmor, nu kan jag lyckas med allt! Funderar på att baka bröd någon dag också, har ju allt hemma förutom jäst...


Jag och Winnie var ute i solen en vända förut idag också, gick förbi hemma hos arbetskamraten S där vi blev inbjudna på kaffe, Winnie drack dock vatten. Detta var alltså precis i början på promenaden, så sedan när vi fortsatte så gick vi en liten "skogsrunda" riktigt härligt väder! Hade kunnat vara ute i timmar.. Så härligt nrä skogsvägarna har börjat bli torra också, då känns det som vår!


Jag i motljus, nyduschad och osminkad, kände mig snygg i vårsolen ändå! Plus att jag inte mötte en enda människa, haha. 


Winnie i vårsolen


Nog varmt för tygskor! Lite kallt i snön dock. Och skogen börjar se lite grön ut, härligt :) 


Full fart!

Förut idag försökte jag ta kort på kaninerna ute på balkongen, men solen låg på för mycket så de blev inte bra, får försöka någon gång när solen inte ligger på.
Men Winnie fick pussa lite på kaninerna, eller var det Ussis bebisar hon pratade med?
Sedan blev hon trött och slocknade i "sin" soffa som vanligt :) 

Nu ska jag ut på en sista kissrunda med tjejen i mitt liv, sen ska jag sova, jag är så mätt och trött! Imorrn ska det städas och rensas här hemma. Har tvätt som ska vikas, och några få små kartonger som ska packas upp, sedan hade jag tänkt försöka slänga upp lite bilder på hemmet, vet att det är en tjej som väldigt gärna vill se, så det ska du väl få! :D Sedan borde jag städa kaninburarna också, de börjar se skitiga ut.
Nej, promenad och säng sa vi, gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback