Bestämt mig!

Hade nyss "utslagstävling" bland de svarta hanarna, om vilken jag ska spara. Svårt som fan!
Men jag chansade till slut och tog Sörbys Urban.
Han är lite lite större än brorsorna, men har bättre skalle och öronknutor.
De är lika runda i kroppsformen alla tre, och har lika bra kropp (bra!), men som sagt, jag föll för skallen. Hoppas han inte blir alltför stor bara, pappa Oskar är i största laget. Men mamma Brynis är ju liten (1,6) så vi hoppas att han brås lite på mammsen också :) 

Tog en liten bild, det är dock sol på balkongen = inget bra fotoväder, men en liten bild lyckades jag få till. Att han inte sitter stilla för fem öre hjälpte ju inte riktigt heller till.
Nu hoppas vi på att pälsen håller också (båda föräldrarna är tyska, tyskarna har mycket tätare päls = inte lika bra "sving" i pälsen som vi vill ha på våra svenska) och att vi får många fina poäng på utställningar framöver!
Fick även klar tredje buren häromdagen, så nu ser det ut så här
Ja, jag klantade mig. Hade inte kollat så att dörren gick i dörröppningen när jag byggt ihop ramen, som jag gjort med alla andra burar. Och vad fan händer? Jo dörren är några millimeter för stor. tänkte skita i det, dörren går säkert att låsa ändå, men nej, cisternlåset ville inte fästa med en centimeters upphöjning. Menmen, satte en brädbit både på in och utsida, och vips, då funkade det!
Får fixa det någon annan gång, orkade inte krångla nu. Blir väl att såga bort några millimeter, eller slipa bort, på burväggen sen. Men som sagt, orkade inte krångla, ville bara ha burjäveln klar :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback