Det närmar sig!

Nu har jag ringt och fixat adressändring och flytt av telefon och bredband! Han jag snackade med från telia erbjöd mig att byta till bredbandstelefoni, då fick jag flytten gratis och det blev typ 100kr billigare i månaden. Sedan erbjöd han nåt tv-grejs som var gratis de tre första månaderna och därefterkostade 99kr i månader. Så, det tog jag! Att bara kunna se på 1, 2 och 4an känns lite väl primitivt. Så det var bra! Tvkanaler till samma pris som det jag betalar idag. Börjar kännas som att husköpet är på allvar på riktigt nu! Om en vecka är "den stora dagen", tillträdesdagen, då är det MITT sen! Så otroligt jävla gött! Men ångest, fortfarande inte packat en pinal.. 

Fick min pina körskoleräkning idag också, var mindre än vad jag trott, så det blir precis den summan jag har kvar på kontot, haha! Menmen, jag inte fått hyran från brorsan än, plus att jag sålde ju fyra kaniner igår, så lite pengar har jag då undanstoppade :) I will survive! Det har vart en dyr månad helt enkelt. Sedan har jag frys och skafferi fullproppat med mat också, skönt :)

Till Cicci: Tack! Jag har ingen aning om vilka som bor på gatan förutom ni, så det känns skönt att veta att man får några trevliga grannar iallafall!
Ni får komma och hälsa på när jag flyttat in så får Alfred mysa med kaniner och vovve :) 

Bjuder på en härlig bild från igår. Anna och hennes lilla tjej, som var utställningens största kanin med sina 8,5kg :)  Bilden skriker kaninlycka! Synd att det blev så pass dålig kvalitet bara, jag tog henne i farten :)
Och så en bild på Winnie framför "sina" kaniner, de med gröna vattenkoppar är våra. Min snälla tjej skötte sig exemplariskt! Jag var orolig att hon skulle skälla på främmande hundar som hon har fått en tendens till att göra, men icke, inte ett enda skall. Däremot gnällde hon lite ibland när hon inte fick hälsa :)
Och så duktig! När jag skulle hålla på med någon kanin så satte jag henne en liten bit bort och sa till henne att sitta kvar, släppte kopplet, och där satt hon. Även fast folk, hundar osv gick förbi. Min duktiga tjej :)

Nu ska vi ge oss ut i skogen och inviga nya selen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback