Pirrigt!

Var till banken i morse, och jag tyckte det lät bra! Får besked i början på nästa vecka, pirrigt! Vi räknade ut att månadskostnaden (drifrkostnad + lån) skulle bli ungefär det jag betalar i hyra nu, så det är ju bra! Nu kanske jag inte behöver låna så mycket som jag la in låneansökan på, plus att i räknade högt på räntorna, men det känns bra ändå! Jag betalar ju hellre samma pris eller billigare för ett eget  hus än en sketen lägenhet. dessutom är det ju mitt hus isåfall, så då betalar jag ju bara till mig själv, det blir en investering i mig själv. Till skillnad mot om man betalar hyra, det är ju bara som att slänga pengar i sjön. Så nu längtar jag tills nästa vecka!

Jag är sur på fucking jävla Landstinget Dalarna också. När jag flyttade ihop med mitt ex för 2½ år sedan så skaffade jag "särskild postadress", eftersom jag fortfarande gick i gymnasiet och inte var myndig så kunde jag inte folkbokföra mig någon annanstans än hos mina föräldrar, så då skaffade jag en sådan. Men efter det har jag ju flyttat, folkbokfört mig på annan adress PLUS skaffat eftersändning, ändå har jävla landstinget skickat räkningar till lägenheten jag flyttade ifrån för 1½ år sedan. Jag har ringt adressändring, och de säger till och med att den där "särskilda postadressen" gick ut 2009, och att det måste vara fel i landstingets system.
Så nu har jag fått två jävla inkassoräkningar från landstinget, kul värre! Och de skyller på den där jävla postadressen, styggt dock att jag fick hem de två första räkningarna HIT, dock 1 och 2 dagar efter sista betaldatum, och det är BARA landstingets räkningar som hamnat fel. 
Dessutom så uppgav jag min nya adress till vårdcentralen när jag tog på faktura första gången. Nej, jävla tattare, jag blir så förbannad! Kul att betala flera hundra extra i inkasskostnader liksom, där det uppenbart är deras fel.
Nej, tack och lov att jag har frikort till och med februari, efter det ska jag fanimej alltid betala med kort och inte ta nån jävla faktura, för de där amatörerna kan tydligen inte skicka sina räkningar till rätt adress!
Annars är jag dukig så av mig, betalar alltid räkningarna direkt jag får dem, eller så betalar jag alla dagen innan lön, så de dras direkt lönen kommit in på kontot.
Nej, förbannad är rätta ordet! Vem fan har lust att betala flera hundra extra utan att ha gjort något fel? Skitställe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback