Sedär ja..

Banken ringde idag. Men de tyckte huset såg så risigt ut, så de ville inte låna ut mer än en viss summa på det huset, en summa som är för liten.
Men det är inga fel på huset, fasaden behöver målas om och så vill jag renovera köket, annars är det inga "brådskande" projekt som behövs. Och jag tycker det passar mig perfekt, lite utanför, men ändå nära till byn. Plats för både kaniner och hund, och lätt att sätta staket runt gården.
Men mamma hade på förslag att de/hon kunde gå in som borgensman, om det fanns en chans att man fick låna mer då. Så innan jobbet så gick  jag in till min farbror och snackade med honom, och han sa att då ska det gå bra!
så då smet jag in på banken en vända innan jobbet också, och fick någon blankett som de ska fylla i. Så den skickade jag iväg till dem idag!
Så i morgon ska jag ringa och lägga första budet på huset. Lägre än utropspriset, men bättre att buda lågt först, är ju bra om man kan få det ännu billigare!


Spännande spännande, vill ha hus snart!  Skitsamma om jag har en borgensman, jag är trots allt ensamstående och har inget sparat kapital, vad kan man vänta sig?

Men jag vill ha huuuuus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback