Sööööva

Nu är det sovdags. Tvättid imorgon

Läs inte detta nedan om du är känslig/äcklad av dig. Men hey, det är jag, jag är inte  så jävla pryd av mig och skriver gärna sådana här saker öppet :)
Jag har precis kokat och "spritat" min menskopp, för om jag räknat rätt så är det dags för den "trevliga" veckan att börja imorrn. Yes, jag är en sådan där hippie som använder menskopp. Men jag använder hellre MK än att torka ut slemhinnorna med tampong eller ha vidrigt äckliga bindor. Och att menskoppen bara behöver tömmas 2-3 ggr om dagen är jävligt smidigt det med, och man behöver aldrig tänka på att ha med "extra" tampong/binda. Plus inget äckligt snöre som hänger ut. I love it! Att man kan använda samma i 8-10 år är en stor fördel det med, ja, om man nu gör ren den ordentligt. Man ska tvätta med tvål och vatten mellan varje användning (skölj för guds skull noga, man vill inte ha tvål upp i slidan som stör ph-balansen!) och koka/desinficera mellan varje mensperiod.
Jag har haft min i ca 1½ år nu och är mer än nöjd :)



Nu ska jag sortera lite tvätt så att det bara är att gå ned och slänga i imorgon bitti. Hur fan jag nu ska ta mig upp vid sex? Jaja, det ordnar sig nog! På någon vis.
Sedan när jag tvättat några maskiner så ska jag och mamma ta oss till Borlänge, min färg till burarna är i stort sett  slut så jag behöver en omgång till! Dyra jävla kaniner, en omgång färg till kommer kosta en femhundring iallafall. Totalt har burbygget kostat mig kanske 6-7000? Vill inte räkna ut hur mycket det kostar exakt, haha. 

Om jag nu får låna pengar till huset så kommer det bli ett riktigt jävla kaninstall, tror jag ska få plats med 1-2 boxar där inne också. Då kommer det väl gå på minst dubbelt så mycket som detta burbygget kostat, dyr hobby!
Men ska det va så ska det va riktigt gjort :)
Skulle dock ha fixat sitthylla och spillbräda i de burarna jag byggt, men har inte kommit på någon supersmart lösning än, ska klura lite mer. 

Om vi inte kommer från Borlänge alltför sent så ska vi åka till min faster i Nybofjäll och hälsa på. Min kusin som bor i Göteborg är hemma på besök. Har inte sett honom sedan nyår då han gifte sig, så det ska bli roligt at träffa honom :)
Nej, tvätten och sängen ropar på mig nu!

Kommentarer
Jessica koivu säger:

Jag vill oxå börja me menskopp! Har funderat på de jätte länge. Men har aldrig kommit till skott om man säger så=b Håller med dig me bindor o tamponger. Nö less man är!!

2010-08-07 | 13:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback