Katastrof

Fick reda på detta när jag vaknade:
http://skaf.info/index.php?option=com_content&view=article&id=435:katastrof-pa-lu-byggnad-rasade-samman
För er som inte, så gick LU av stapeln i Nyköping nu i helgen, för er som inte är invigda i kaninvärlden så är det Sveriges största utställning, jämförbart med ett SM.
Inatt rasade hela taket in på utställningshallen. Minst 1648 kaniner fanns där inne, och större delen sitter fast under rasmassorna och snön.
Tur i oturen att jag inte åkte dit, jag hade funderat på att åka dit och ställa mina tyska importer, men nu är jag glad att jag inte åkte. Hade inte varit så kul att ha kaniner fast under rasmassor när man har lagt ut mer än 10000 på att få hem dom..
Tänker på er som är nere i Nyköping, hoppas att de allra flesta återfinns levande!
Skriver mer om detta sedan.
Bild lånad får Svenska kaninavelsföreningens hemsida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback