Klorklippning

När Timmie var här och hjälpte mig hämta ved så passade jag på att klippa lite kaninklor :)
Barbie fick dessutom springa i rasthagen en stund och Oskar fick gå i sele.
Det är så häftigt när man klipper klor på kaniner, för jag lägger dem på rygg i mitt knä, och de slappnar av helt i hela kroppen! Om man har en "busig" kanin kan man hålla i öronen för att stabilisera lite, men mina ligger helt stilla ändå, så jag kan använda båda händerna till att klippa rätt.
Detta funkar såklart bara om kaninen är nog liten, min franska vädur på 6kg funkar det inte med, hon får inte plats i knäet.
När vi kom in så hade Winnie såklart slitit upp såret på tassen igen.. Så nu ska de fanimej bara bli tråkiga och korta koppelpromenader tills det där helvetet har läkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback