Ledig.

Japp, nu är jag ledig ända tills torsdag. Lördagskvällen blev riktigt trevlig med bowling och flottarn, och med en trevlig avslutning ;)

Blä, fick bara två jobbdagar denna vecka, men nästa vecka fanns det 5 lediga pass, så jag tog allihop. Kommer förmodligen vara helt slut för fyra var dagarna efter varann, men what to do? Man måste ha pengar för att överleva helt enkelt. Och helg var det också, alla turistdagar (tors - sön) så ja, om jag dör så vet ni varför. Det blir sammalagt 8:e helgen jag jobbar, även om det var bara söndag nu i helgen och lör helgen som kommer.

Idag blir jag kattlös också! Älskade lilla Bollen ska flytta till Alex kusin, men det blir nog bra, då får hon bo i hus och springa ute (när hon är kastrerad of course) hon som har så mycket spring i benen, lilla galningen :)

Sedan när jag flyttat i maj så får Wilma flytta hem till oss, hon trivs inte när det är så mycket liv hemma i Torp (4 katter + en hund + 3 människor), hon vill ha lugn och ro. Och hon skiter totalt i om hon är inne eller ute, hon är en lat jävel, så de blir nog bra :) Bettan får bo kvar hhos mina föräldrar, hon är som Bollen och har massvis med spring i benen, så hon mår bra där.
Sedan får vi se om jag blir 2-hundsägare ibland. Mamma har blivit mycket sämre senaste tiden, och hon orkar inte med Trolle helt enkelt.
Stackarna, båda två. Trolle får inte komma ut och röra sig så mkt (nu får han ju inte spinga lös heller, pga benet som måste tränas upp) och mamma får dåligt samvete för att hon inte orkar.
Usch, vad det smärtar när man bor långt ifrån varandra och inte kan vara där och hjälpa till!
Min lilla mamma, världens snällaste människa, det gör ont i själen när man pratar i telefon och hon mår så dåligt för att hon inte ens orkar ta hand om hunden :(
Så vi får se om jag orkar ta Trolle ibland, så får hon lite avlastning iallafall...

Nej, nu ska jag försöka få lite ordning här hemma innan jag får besök :) Ska försöka komma ihåg att skriva senare också

Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback