Måndag kväll

Ja, nu är det väl kanske dags att berätta lite om helgen?
I fredags var de då personalfest! Vi åkte i snygga Leksandbussen till Sälen, lite pinsamt faktiskt :P Menmen, de gick väl an! Var iallafall smidiga dryckeshållare osv i den, gött så! Var enkelt att blanda grogg i bussen :)
Efter div kisspauser så kom vi fram till Lammet och Grisen, och gud så gott det var! Jag åt lamm, fläskfilé och oxfilé, ja, som alla andra helt enkelt :) Sedan var det ju en massa godsaker till, som världens godaste vitlökssås, någon fetaostcreme, en helt underbar potatisgratäng, olika grönsaksröror osv osv.. Vet inte när jag åt så mycket sist! Åt tre tallrikar, den första helt rågad, de andra två lite mer normala. Underbart iallafall!
Sedan var vi till Experium och bowlade, det gick väl inte så bra för min del som vanligt, men jag blev inte sist iallafall! Efter det satt vi på någon bar som var i samma byggnad som experium, tills de stängde, sen drog vi hem.
Jag låg med benen i I´s knä hela vägen och sov så gott så :P
Vaknade till en vända av att M skulle hämta öl som låg under mig, och han ramlade över hela mig, härligt uppvaknande! Sedan kom vi till Vansbro vid tretiden, då drog jag hem och sov.
Blev glad över att det bara var två småpojkar hemma istället för fyra!
Ingen hade snott min säng heller, den ena låg på en madrass i vardagsrummet och den andra i soffan, härligt värre.
I lördags så fyllde lillebror år, min födelsedagspresent till honom blev att jag lagade mat till dem, och så köpte jag en prinsess(prins)tårta på Håkanssons åt honom. Så vi åt god wok och god tårta, härligt!
Annars så snöade det och var halv storm hela dagen, så vi höll oss inne. Var ute en sväng på eftermiddagen dock när det var hyfsat lugnt, pojkarna skottade snö och jag lekte i djupsnön med hundarna. Hundarna hade snö så det täckte ryggen på vissa ställen, och jag hade snö ovanför knäna! Lite härligt med snön är det, synd att de ska vara så satans kallt bara...
På morgonen när jag kom upp så frågade brorsan om jag visste om att en massa kaniner blivit levande begravda också, de hade sett det på aftonbladet...
Och nej, de visste jag ju inte, men jag läste och såg att det var i Nyköping, så då visste jag ju direkt att det var LU. Fyfan...
Jag tänker hela tiden om. Om jag hade åkt dit som jag hade funderat på, och om det hade taket hade rasat in under dagen.. Jag hade kunnat vara död nu! Mina kaniner jag köpte i Tyskland hade kunnat vara borta och döda, de jag la ut över 10 000 på om man räknar med resan och alla omkostnader... Fyfan, jag har blivit riktigt skakad av detta, TÄNK OM!

Läste idag att de jag köpte Oskar och Barbie av, deras tre finaste avelshanar av holländsk kanin har hittats döda. Fyfan! De hittar fortfarande levande kaniner, men de börjar hitta fler och fler döda.. Hemskt!
Igår så jobbades det ända tills kvällen, gjorde inte så mycket innan, tråkväder som på lördagen. Åt tårta 2 ggr till frukost iallafall! Jag kände mig duktig och lagade kaffemaskinen igår kväll! Dock så fungerade han inte till "mjölkvarianterna idag" så de var tydligen skitsamma. Men igår fungerade den inte alls, så de så!
Fick känna mig riktigt teknisk där en stund iallafall, mohaha :D
Idag väcktes jag av jobbet som undrade om jag kunde jobba ikväll, och de kunde jag väl! Dock kom jag på att det blir tre dagar i rad och jag är så jävla slut i kroppen, men de ska väl gå an! Gick hyfsat bra idag iallafall, förutom diverse värk som vanligt. Har tagit massa värktabletter idag. Tog två panodil först när jag kom till jobbet, sen en några timmar efter eftersom jag fortfarande hade lika ont. Sedan ännu flera timmar efter så fick jag köpa alvedon och tog två sådana också, men jag tyckte fortfarande att de inte hjälpte något, fyfan. Skitkropp!
Längtar så tills onsdag då jag äntligen fått tid hos sjukgymnasten, ska bli spännande att se vad de kan hjälpa mig med.
Jag ringde hyresvärden idag också, och vi får flytta i mars! Så otroligt skönt! Varm lägenhet och fungerande avlopp i köket, here I come! Så nu ska jag försöka att börja packa och greja lite imorrn, för de blir väl flytt när Ola kommit hem från Thailand,  i början på mars någongång. Rörmokarn ska komma på onsdag dock, men de lät inte så hoppfulla om att lyckas fixa avloppet, så vi får se hur de går.
Just nu kan jag inte diska alls, iallafall inte när jag ska jobba dagen efter. Får så fucking ont i ryggen av att sitta bredvid duschen och diska, så de finns inte ord för det. Så nu kan jag inte laga mat heller, för det blir det ju också disk av. Härligt liv! Men snart är det flytt, så skönt! Vet dock inte var jag ska göra av sofforna på övervåningen. ska höra med min farbror om det finns plats i huset i Äppelbo eller om vi ska köra dem till tippen.
På tal om hus, storebrorsan ska nog se till att köpa ena grannhuset i Värmland, de skulle va riktigt soft!
Där finns de stall å grejer, så då kan jag slänga dit vilande avelshonor i en box under vintern, härlgit härligt! Dessutom blir det ju mer plats, så då kan man slippa att sova i soffa eller på madrass när man är hemma, HÄRLIGT! Det finns en liten stuga på den gården också, så då skulle man kunna få eget boende när man är hemma på besök till och med, ännu bättre! Dessutom finns det sommarboende uppe på ena ladan.
Perfekt i framtiden när vi kanske har ungar allihopa, då får vi ju inte plats i mammas och pappas lilla hus :)
Det är lillebrorsan som kommer ta hand om huset isåfall, de behövs lite renovering och så, men en blivande snickare har ju koll på sådant :)
Nu ska jag värma på vetekudden lite mera och krypa ner i sängen. Ska se om jag hinner packa och städa något imorrn förmiddag, ska iväg till min "faster" (pappas kusin) och äta lunch vid ett-tiden iallafall, de blir nog trevligt :)
Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback