Mitt hjärta!

Åh, Winnie, så jävla go! Vi var ute nyss och matade kaninerna och kissade sista rundan, och när vi in upptäckte jag att såret på tassen gått upp igen. så när vi kom hem tog jag fram rengöringsgrejer osv, satte mig på golvet och ropade på henne, sa till henne att sätta sig ner, och det var som att hon visste precis vad vi skulle göra, för hon sträckte fram den "skadade" tassen till mig. Åh, då smälter mitt hjärta! Sedan satt hon där med tassen fram medan jag trixade och rengjorde, torkade och satte på bandage. Älskling!
Herregud, man blir förvånad gång på gång hur mycket det är möjligt att älska ett djur, det är helt jävla otroligt.
Jag har haft filmmaraton med Timmie idag, vi såg "Flickan", "Allt för min syster" och "500 days of Summer". Åh, allt för min syster, jag satt fan och grät igenom hela filmen, fyfan! Hörde lite snyftningar från Timmie soffa också :P
Sedan har han hjälpt mig att bära in ved som vanligt, skitsnällt. Det skulle verkligen inte min rygg ha pallat nu!
Åh, vill flytta in nya lägenheten! Där finns det visserligen öppen spis, men det är ju inget måste att elda i den för att få värme iallafall. Mest mysfaktor!
Jag har fått en ny favoritlåt också, "Darryl Hall & John Oates - You Make My Dreams" , från 500 says of Summer, riktig good feeling-låt! Den kommer nog lyssnas sönder i några dagar nu :)
Nej, nu ska jag krypa ner i sängen med min älskade omplåstrade hund och stackars rygg, får nog ligga på spikmattan en stund och se om de hjälper något. Sov gott allihop!
Winnie som liten fjant, älska KH Collie! Om några år ska det bli en KHC Sobel, så vackra!


Kommentarer
Stig Jansson säger:

Det är därför vi har de här små, vi har våra känslsor för dessa och för det får vi jobba. Andra människor har inte dessa känslor!!!!

Stackars dem.

De kommer aldrig i närheten och kommer aldrig att förstå...

2010-02-14 | 01:58:33
tMe säger:

Stig, din kommentar fick mig verkligen att tänka till. Jag vet inte om du valde dina ord med speciellt stor omsorg, men så som det kom ut känns det sjukt intressant (och inte på något negativt sätt).



Tack för insikterna!

2010-02-14 | 14:29:02
Bloggadress: http://tm3.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback