Stackars hund

Igår kväll lyckades Winnie såklart. Hon skar sig i snön eller fastnade med klon nånstans, jaja, hon har spräckt huden vid ena klon iallafall. Så går det när man springer som en jävla galning! När vi kom in upptäckte jag att hon blödde på tassen.. Bara att tvätta såret och se över skadan, men det ser inte så farligt ut, idag hade blodet koagulerat och det såg fint och rent ut, och det kändes som att klon satt fast ordentligt, så det är bara att fortsätta hålla rent och torrt. Hon fick sova med en sönderklippt strumpa på sig inatt, och hon har det nu också, så hon inte ska slicka som en galning. Men nu ska jag iväg till apoteket och köpa elastisk binda(linda? bandage?) istället, lite smidigare.
Jävla hund! Hon håller precis på att sluta löpa nu, så jag trodde vi skulle ha det enkelt och smidigt ett tag nu igen, men nejdå, då lyckas hon skada tassjäveln istället!
Hon fick tillochmed ligga på min plats i sängen inatt :) Hon brukar alltid flytta sig när jag går och lägger mig, när jag säger till henne, men det gick inte igår kväll, hon tittade på mig med sina ögon och det var såå synd om henne! så ja, hon fick väl ligga kvar då, så fick jag ligga ytterst i sängen. Tur man har en bred säng och ett stort täcke iallafall :)
Nej, nu ska jag häva mig ner på byn i snöovädret, skulle fika med timmie och karro också, se om de vaknat till ännu :P 
Sedan blir det jobb ikväll! Få se om brorsan kommer vara hemma då, för han skulle iväg och hälsa på en arbetskamrat i borlänge, annars får jag tvinga karro att vara hundvakt, höhö ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback