Två bilder

Kom på att jag har två bilder från dagen :)
Borstade Winnie med Furminatorn en liten vända, detta är kanske en fjärdedel av det jag fick bort... Ska duscha henne någon dag och fortsätta sen :)
Och så en bild från för en liten stund sedan, efter att vi klippt klor, gjort rent såret och bytt förband. Tur att man har en så jävla menlös hund, hon bara står där helt still medan man trixar med tassarna, skillnad mot Trolle som är helt galen och rycker tillbaka tassarna (fjant!), biter en i händerna osv osv... Man måste vara två när man klipper klor på honom, en som håller i för kung och fosterland och en som klipper fort som fan, skithund!
Nej, Winnie är så snäll och go! Hon ryckte lite i tassen bara när jag klippte längre in på den skadade klon, men det kan man ju förstå.
Tror jag ska köpa mer sån där binda i morgon, köpte 2 rullar idag och de kostade ju bara 12,5 styck typ. Använt en rulle redan också.. Billigt och bra att ha hemma liksom! Vet inte hur länge det tar innan detta läker heller, men förhoppningsvis hyfsat på en vecka.
Nej, nu ska jag krypa ner i sängen och läsa kalle anka och sedan min bok, skitspännande bok som utspelar sig på 1000-talet, jag gillar sådana där böcker från förr i tiden! Historia är kul :)
Älskar serien "Jarastavens vandring" som jag börjat samla ihop, har fyra eller fem av nio böcker nu tror jag. Ska samla ihop alla sedan ska jag sträckläsa :)
Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback