Lööööööp

Japp, här hemma löps det för fullt. Bollen går runt och skriker och pissar, och Winnie går runt och blöder och är grinig.  Men jag är också lite grinig, så vi löper kanske alla tre? Som tur är börjar Bollen lugna ned sig lite, så förhoppningsvis är hon klar snart.

Kul att vara ute och gå med löptik då. Annars har promenadera med Winnie varit riktigt behagliga, men nu ska hon nosa på allt och drar som en galning i kopplet. Uschja.. Om en månad är skiten över iallafall! Funderar seriöst på kastration iallafall, då slipper man skiten överhuvudtaget. Och jag är av den uppfattningen att om man inte ska avla på djuret, varför tvinga den att genomgå en massa jobbiga löp? Och om man kastrerar, hondjur då, då slipper de alla sjukdomar också, som livmoderscancer, äggstockstumörer, juvertumörer m.m...
Det är därför man hellre ska kastrera än att ge p-piller/spruta, för när mans toppar i dem mer hormoner så höjs risken för detta..
Jaja, Winnie löpte senast i maj, så det är väl godtagbart om hon löper var 8:e månad också..

Nu ska jag försöka få lite mer ordning här hemma, har städat i flera dagar nu! Nu börjar de bli så fint så att jag kanske inte skulle skämmas om jag fick besök :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback