Onsdag

Ja.. Vad har jag gjort idag?
Gick upp 5.45 och var ut med Winnie en snabbis, tog på mig lite mascara och täckte de värsta finnarna och drog till jobbet. Sen jobbade jag, och efter några timmar kände jag av ryggen. Bajs.
Jahapp. Var inte så bra att slänga in 2 kubik ved igår kväll ändå.
Synd att man vill ha värme i huset! Sedan skulle det ju snöa idag, vilket det gjort, och jag ville ju inte gräva fram blöt ved ur snön sen...
Så när jag var hem på lunchen och ut med Winnie så var jag tvungen att ta värktabletter, vilket jag inte behövt göra på flera veckor, för jag tar bara värktabletter om jag är absolut tvungen, om jag har ont och måste jobba, för jag vill inte proppa i mig en massa skit i onödan.

Synd att de där jävla värktabletterna inte hjälpte, jag blev bara trött.
Happ, ont i ryggen och skittrött och jobba, härlig dag! Så efter att jag kom hem så har jag inte gjort ett skit, suttit på samma plats i soffan.
Eller jo, jag har hämtat ved faktiskt och förstört ryggen ytterligare, för tyvrr måste man ju få in veden i huset om man ska få någon värme. Plus klyva mindre bitar så man får in dom i den där fucking vedspisen.
Sedan har jag såklart varit ut med Winnie, men hon fick nöja sig med gården idag faktiskt, jaga lite pinnar.
Min rygg är inte så pigg på att vara ute och gå nu, speciellt inte med en löptik som skäller på och ska fram till alla jävla hundar man möter, och drar i kopplet som hon i stort sett aldrig gör annars. 
Tur att min tjej är nöjd vad jag än gör med henne i stort sett, så en lat dag funkar för henne :)  

Sen har jag faktiskt orkat släpa mig till ICA och köpa chips och dip. Hittade en reflexväst för en tjuga också, perfekt! Den ska jag försöka sy om till en reflextäcke till Winnie, smartare att sy om en vanlig billig reflexväst till ett hundtäcke än att köpa ett för flera hundra... Snål-Lina slog till helt enkelt!

Haha, kände mig verkligen som en snålkärring igår när jag stod och diskuterade "mina priser" på Ica, för de varor man köper mycket av får man rabatt på ibland, så då hade jag 20% rabatt på någon färdigsallad i påse, men den fanns bara i storpack och det var "normalpack" som rabatten gällde. Men om jag ska ha 20% rabatt så ska jag fan ha det! Så jag fick mina sju kronor i rabatt, haha. Jaja, rätt ska va rätt :)


Nej, nu ska jag blanda dip, slänga in mer ved i vedspisen, och sen se på "Sommaren med Göran". Själv såklart, Winnie ligger redan och sover på golvet så jag får väl inte sällskap av henne heller, tyvärr!

Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback