Senaste dagarna

Blir lite bilder i detta inlägg. Jag är dålig på att uppdatera, jag vet. Glömmer bort bloggen ju!
Men här kommer lite bilder iallafall :)

Man måste vara påpälsad när man går ut! Skitsamma om man blir ful som stryk, det blir varmt :)



Roligt med vinter, vattenskålarna spricker! Utan att jag slår sönder dom för en gångs skull... Och jag vet, har inte orkat ta bort prislappen när den ändå bara sitter på undersidan :)



Kallt åt mina pälsklingar! Frost i hela ansiktet.. Inte viljat städa burarna när jag haft så hemskt dåligt med hö heller, så skitigt har dom.. Men imorrn ska bäste Patrik hjälpa mig att hämta hö, SKÖNT! då blir det städat, Barbie får ju sina ungar på tors, fre eller lördag, hon måste hinna bygga lite bo ju :)
Oskar-pjoskar på bilden!



(klickbara bilder)
Bild 1: Min ved! Köpte två kubik för drygt 700, hemkört och allt. Lite stolt är jag som lyckas fixa lite själv :)
Bild 2: Winnie, som sprider ut veden på gräsmattan istället för att hjälpa mig och bära in den... Har aldrig varit med om en hund så är så hemskt bra på att tappa bort pinnar!
Bild 3: Winnie kissar på bakgården, duktig hund! Inget vidare promenadväder när det är såhär kallt.. Nej, då får de duga med att springa och busa på gården och få upp lite flås! När en brukshund som aldrig vill gå in annars går till dörren direkt, så är det kallt ute!
  


Min slaktade julgran, allt för kaninernas skull ;) Dags att slakta hela snart!





Gottepåe till kaninerna :) Granris, knäckebröd och äpplen :) De fick en liten bit gurka var också (bilden från igår), och idag fick de sallad! Annars brukar jag inte ge kaninerna så mycket frukt å grönsaker, mest som godis ibland (pelletsen är ju sammansatt med det näringsbehovet de har, så man behöver inte ge en massa tillskott hit och dit, hö och pellets är den bästa kosten egentligen, men ibland vill man ju vara snäll) men nu har de fått äpplen varje dag, så de får i sig någon vätska iallafall, för de mumsar de i sig snabbt! De får ett halvt äpple var tillochmed. Tur för mig, jag som är dålig på att äta frukt blir av med den iallafall!



Det är farligt att slakta julgran! Men det är klart, en slakt ska ju vara blodig, annars är det ingen riktig slakt :)



Ska försöka fixa ett inlägg med mer text imorrn. Imorrn är det jobb som gäller, sen ska jag hämta hö :) Sedan blir det väl burstädning kan jag tro.
Tog in ett element till kaninerna igår kväll, nu ikväll när jag var ut så var det nog plusgrader inne i boden tillochmed. Skönt för lurvisarna! Men ska nog vrida ner elementet, plusgrader behöver de absolut inte ha, men 25-30 minus är lite väl extremt... Några få plusgrader hade varit lagom, speciellt nu när Barbie ska få smått.

Nej, gonatt på er, jag skulle ha lagt mig för länge sedan, som vanligt!


Kommentera mera förresten!

Kommentarer
Karro säger:

Du och ditt slaktande! :P



Jag tror jag håller mig borta från dig tills du stillat din slaktarlust en aning! :P



Puss och Kram

2010-01-10 | 17:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback