Sömnig måndag.

Jag började dagen med att släpa mig upp vid 8 för att ta mig till körskolan vid 9.. Inte lätt kan jag lova :P Och när man inte gått i skolan på 2 år så är det lite lätt svårt att hålla sig vaken på en lektion, och sedan se film, uj uj så trött jag är. Tur att jag hällde i mig kaffe, annars hade det varit svårare. Nu är jag lite illamåendes istället för att jag bara fått i mig kaffe och kakor idag.
Mitt körkortstillstånd går ut 20 oktober också.. Synd nog var det "bara" giltigt i 4 år istället för 5. Så innan dess måste  jag ha skiten klar! Har inte lust att skaffa nytt tillstånd för att bara köra 1-2 månader på det. Så nu jävlar...
Prisa gud för skatteåterbäringen säger jag! Annars hade jag aldrig haft råd att göra hela skiten på en gång.
För synd nog har jag ju varken familj eller karl med mycket pengar som betalar körkortet åt mig, jag får klara mig själv :) 

Ska ut med Winnie nu och sedan äta lunch (skitgod kyckling/thaigryta som jag gjorde åt mig och Karro igår!) och sedan ska jag släpa mig dit en vända igen.
Sedan ska jag och Jessica dra ut i skogen med hundarna en vända är det tänkt, och så ska jag få hjälp att få hem mer hö till mina odjur. Det ska bli kul, har tyckt så synd om Winnie senaste tiden då jag inte riktigt haft tid med henne, så jävla mycket skit på, plus att jag inte mått bra. Hon är så extremt oaktiverad för tillfället. Hon har till och med lyckas gå upp i vikt lite! Så nu ska det bli ändring på det också, om jag hinner.

Sedan när vi bor i hus så blir det ju enklare, då kan man ju aktivera dem på sin egna gård.. Lite svårare nu i jävla lägenhet. Förstår verkligen varför uppfödare kan vara lite anti mot att ha brukshundar i lägenhet! Det går att aktivera dem, men det är så jädra mycket svårare. Och ändå är Winnie inte en så extremt "aktiv" hund eller vad man ska säga. Hon är så jävla arbetsvillig, men nöjer sig mig att vila också. Om det inte blir så mycket vila som det blivit senaste tiden såklart... 

Nej, sluttjatat, nu ska jag släpa mig ut! Ska smita in på jobbet under promenaden och förbereda chefen på att jag kanske kan behöva ledigt med kort varsel, för att fixa den där jävla lappen nångång... 

Pusspuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback