Sucess!

Alla fyra ungar lever fortfarande! Åh, jag är så glad! Hade ju hoppats på minst fyra svarta ungar så jag kan ställa dem i klass D på Dala-Expo, och det ser ut att vara - just 4 svarta ungar! Den ena är så hemskt liten bara, men den ser inte mupp-aktig ut (två dvärggener = mupp, missbildad unge som oftast överlever några få dagar bara. När man tog fram dvärgvädur så korsade man hermelin och fransk vädur, och hermelinen har dvärggen) så den är nog bara liten. Brünhilde är ju liten av sig så hon har nog dvärggen hon kan ha fört vidare :)
Men ändå, GLAAAD!
Gud så snäll Brynis är då. Jag var och grävde i boet när hon låg precis där, med nosen mot boet. Alltså, jag var 10cm från hennes nyfödda ungar, och hon rörde inte en min. Så snäll! Hon hade kunnat hugga mig i handen lätt som en plätt :P
Hon har varit snäll hela dräktigheten också, till skillnad mot Ussi som blev ett monster :P

Nu ska jag ut med Winnie på en varm och skön kvällspromenad. Det är massa folk ute så vi tar med godispåsen och kör lite socialträning samtidigt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback