YES!

Har varit i lite smått panik här hemma. Har haft jättedåligt med hö åt kaninerna, så de på balkongen har inte fått städat på skitlänge. Men idag var jag och Jessica ute med hundarna i skogen i Äppelbo, så vi tog oss en tripp till min "högubbe" och skulle hämta hö, men jag hittade inte ett enda höstrå inne i stallet. Panik! Jag och Jessica ringde till alla vi kände i hela kommun som kunde tänkas ha hö, men vi fick inte tag på någon.. Fan fan fan! Kaniner måste ju ha hö! Speciellt kullar och växande ungdjur, eller ja, kaniner överhuvudtaget. 80% av kosten ska utgöras av hö, och de ska ha fri tillgång. Helvete!
Men när jag kom hem så stekte jag pannkakor och åt, sedan ringde jag till min höleverantör, och visst hade han hö hemma, men det var under taket i hästhagen då hästarna går ute hela sommarn. Smart Lina som kollade där!
Så nu väntar jag på att snällaste Jessica ska komma och hämta mig så att jag ÄNTLIGEN kan få hem hö, ska bli så jävla underbart! Under tiden ska jag ta tag i och städa de där burarna, för snart får vi hem hö :D

Vi gick med hundarna till min sommarstuga. Vägen är så förstörd av en som hade kor där och körde sönder vägen med traktor, så man kommer inte ända fram till stugan med bil. Så nu har jag varit till stugan en gång i sommar! Vi länsade jordgubbslandet på de få jordgubbar som fanns där, var riktigt gott må jag säga. Äta solmogna jordgubbar direkt från plantorna måste vara något av det bästa som finns :) Och hundarna roade sig, de rejsade runt på ängen och i skogen, hoppade i älven och alla bäckar och badade, de såg ut å trivas! Bjuder på några bilder från dagen. Ursäkta skitiga kaninburar, har som sagt inte kunnat städa då jag har velat spara de få höstrån jag haft kvar. 

Kollade könen på yngsta kullen idag också, tycker det ser ut som 2 honor och 2 hanar. Spännande när det är såpass jämnt! Så nu ska jag komma på fula namn på U. Har tänkt på typ Ulf, Urban, Ulla, Ursula osv. Har någon förslag, kom gärna med dom!
Älskar bilden på Cero! Hade velat ha mer skärpa dock..
Fäbodstugan syns lite till vänster, sedan har vi "ladan" och lilla vedboden. Längre fram är sommarstugan, men vi äger halva fäbodstugan också :)
Har funderat på om jag ska ha några kaniner på sommarbete här nästa sommar :) I ladan då.
Man måste ju ha djur vid en fäbod om man äger en sådan! Har sagt till farsan att vi borde låna dit några får under somrarna så de betar av ängen lite, om jag har körkort så fixar ju det sig :)
En blöt Iza
Hundarna hittar vägen till stugan själva :)
The dogs rejsar på ängen
Platsliggning, med Cero. Iza hänger på hon bara :)
Min vackra tjej :)
Pannkakor med jordgubbssylt och grädde med äkta och organiskt vaniljpulver (ingen vanillinskit). Skitgott! Och mättande, orkade bara två...
En boll?
Sedär, så kan man dricka vatten!
Sötplutt som börjar lägga ena örat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback