Börjat flytta

Yes, vi har fått iväg de tyngsta grejerna iallafall. Har lite stora grejer kvar, men inga som är supertunga, sofforna och skåpet och skänken från farmor (gamla från 40-talet någon gång, RIKTIGA och massiva möbler blytunga) har vi fått iväg till lägenheten iallafall, och en massa kartonger. Stora grejerna vi har kvar nu är väl min sängram, en liten byrå, ett litet "soffbord", stora soff/glasbordet, andra soffgruppen (som vi inte vet var vi ska göra av, endera så åker de tillbaka till Äppelbo, eller så ska Patrik få dem till sin ladubar, haha.)
Ja, och sen alla kaninburar och spånbalar osv.. Skulle få förvara spånbalarna hos Patrik iallafall, mycket bra! 

Ska dock ha två kaniner med till lägenheten, tyska tjejerna som jag ska ställa ut nu i slutet av mars. Ska nog ha inneburarna ute på balkongen, det funkar bra med dubbla lager mattor och någon plast imellan kanske, bara om det har dragfritt så fungerar det bra :) Fördelen är ju att de kan staplas på varandra också :) 

Jaja, det blir nog bra! Sedan ska jag få ha kaninerna hos en arbetskamrat, men jag vill inte ta hit de gamla burarna från Värmland, det ska byggas nya! Och det är lite svårt nu när det är snö överallt, det får bli i vår.. Svår att bygga raka och stabila burar när inte backen är rak! Och kallt och jävligt, svårt att måla burar utomhus när färgen inte torkar liksom.. Plus att jag ska behandla burbottnarna med kallasfalt, och det tar flera dagar att torka i vanliga fall, det torkar nog verkligen inte alls i detta väder! Nej, så till våren blir det burbygge, som attan! Härligt att man får semesterersättning om några månader :) En extra lön en månad, det tackar man inte nej till inte! 

Snart kommer deklarationspapperna också, har för mig det är i slutet av mars de kommer, så där blir det väl skatteåterbäring också, ännu bättre! Förra året fick jag ju 8k iallafall, får se om de blir mer eller mindre iår :) Älskar senvåren/försommaren, man får massa extrapengar! Förra året gick de mest till kattungarna och betala massa räkningar, så detta år ska de spenderas bättre! 

Ska köpa en sänggavel till min säng (i samma serie som sängramen, sedan är det som hyllor bakom man kan dra fram) och två lådor att ha i fotänden av sängen, där locket inte öppnas uppåt, utan det dras åt sidan.. Lite svårt att förklara, men snyggt är det! Orkar inte leta fram bilder osv från IKEA nu, men i Malm-serien, svartbrunt är det iallafall :) 
Nu ska jag sova, ska jobba imorrn eftermiddag så det blir upp tidigt för att hinna packa så mycket som möjligt innan jobbet :) Bilder kommer när vi (jag, Ola rymmer ju på lördag) fått lite ordning, inte så mycket att se när det är kartonger och isärskruvade möbler överallt.
Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback